Zieke kip door een mooie omgeving.

Verenigde Staten, Kanab Utah

Een hele beroerde, onrustige, koortsige nacht gehad, en voel me nog steeds niet goed. Dit is wel balen hoor!
Absoluut geen trek, dus alleen een bakkie koffie als ontbijt. Ook manlief heeft geen trek, dus we zitten vroeg in de auto. Acht uur op zondagochtend ( vaderdag ) rijden we eerst vanaf Bicknell door Dixie Forest, wat een mooi groen en hoog gebied is, met schitterende vergezichten.
Dit gebied gaat langzaam over in Grand Staircase Escalante National Park. Zo mogelijk nog een mooier gebied, maar ook wel "eng". Want op de mooie route rijdt je op een gegeven moment over de bovenste kam van de berg, met aan beide zijden een diepe afgrond! Schitterend uitzicht rondom, maar scary!

Als we het park weer bijna uitrijden komen we een bord tegen van het Koffeehaus. Een leuk, ietwat verstopt, restaurantje met een grandioos uitzicht, en heerlijke koffie. Zeker een pauze waard.
Richting Kanab, onze eindbestemming vandaag, rijden we echt van het ene Nationale Park over in het andere.

Dit is zo'n mooie route! Een van de meest spectaculaire parken op deze route blijft toch wel Red Canyon. Met andere woorden, dit was een dag genieten, ondanks dat ik me gaandeweg de dag weer steeds beroerder ga voelen. Aangekomen in Kanab, bij Aikens Lodge, duik ik weer voor een uurtje of wat het bed in. Aikens Lodge is ietwat gedateerd, maar keurig verzorgd en schoon.

Na mijn "slaapje" Kanab even te voet verkend, en een snelle kleine maaltijd bestaande uit kipnuggets en een milkshake bij de Mac genuttigd. Even nog wat winkels en de Indian Trade Post bekeken, en teruggelopen naar het hotel. Hopend op een lange goede nacht. Morgen weer naar Las Vegas, lekker 6 dagen bijkomen.