Expeditie New York, dag 1

Verenigde Staten, New York

Omdat we gisteren om half 10 op bed lagen en door de jetlag, is het nu 6 uur 's ochtends, ben ik klaar wakker en sta te popelen om New York verder te ontdekken. Gisteren al wat indrukken opgedaan, maar vandaag gaan we voor t echie!
We beginnen met een ontbijtbuffet in het hotel, waar we om half 8 aanschuiven.
Daarna in de tuin bij het hotel nog een sigaret gerookt en gefilmd.
Om half 9 zijn we op weg, en het is al aardig broeierig.

Op t programma staat voor vandaag in ieder geval Top of the Rock. Een observatie deck in het Rockefeller Center. De tickets had ik in Nederland al gereserveerd via Viator. Het is wel even een wandeling.
Op een gegeven moment zitten we bij Greenwich Village en realiseren we ons dat we de verkeerde kant op lopen!!
Maar we hebben de tijd aan ons zelf en vinden het niet eens zo erg. Besluiten om via een andere route de goede kant op te gaan. Hebben in ieder geval de One World Tower, welke de plaats ingenomen heeft van de Twintowers, van redelijk dichtbij mogen aanschouwen. Zo blijkt, ieder nadeel heb ze voordeel.

Op de weg naar Rockefeller Center komen we langs Broadway en Time Square. Wat een toeristisch gekkenhuis. Wat we overigens wel een beetje van heel New York vinden!

Uiteindelijk Rockefeller Center bereikt en om 12.10 u mochten we naar boven. Maar door alle veiligheidchecks en gestructureerde Amerikaanse veiligheidseisen waren we pas rond kwart voor 1 boven. Daar wel genoten van alle mooie uitzichten en veel foto's en films gemaakt.
Om kwart over 1 stonden we weer beneden, en was t lunchtime. Dit hebben we gekocht bij zo'n typisch Amerikaans streetfood karretje, en tussen de zakenmensen buiten in t zonnetje opgegeten.
Op naar t middagprogramma.

Centrale Park was de volgende stop op onze route. Een oase van rust in deze hectische stad! Lekker even een stuk rondgewandeld en vervolgens, net als bijna half New York een plekje op t gras uitgezocht en even heerlijk van de rust genoten.
Daarna op naar de Grand Central Terminal. Het oude treinstation dat nog steeds in gebruik is, en er heel mooi uitziet. Tussendoor af en toe een rook-en mensenkijk pauze, want zo ongemerkt hebben we er aardig wat kilometers opzitten. Rond een uurtje of half 6 besluiten we toch nog Time Square in het donker te willen zien. Aangezien we er vlakbij zijn op dat moment, duiken we de Burgerking op Broadway in, en zoeken daarna een plekje op het plein bij Time Square.

Toen t donker werd nog wat foto's geschoten en daarna de wandeling naar t hotel gemaakt. Het is nu half 10, en we zijn, eerlijk gezegd, moe maar voldaan.
Morgen nog zo'n dag!

Dit klinkt allemaal erg goed. Geniet van al dit moois