Begin van de rondreis.

Verenigde Staten, Springdale Utah Zion Nat. Park

Gisteravond vroeg maar bed gegaan. Als je man zit te knikkebollen achter de gokmachine kan je dat maar beter doen.

Dat betekent wel dat we er een lange nacht van ruim 8 uur op hebben zitten als we om 7 uur opstaan.
Dus we zijn klaar voor onze eerste trip naar Zion National Park. Daar zijn we al eerder, vrij kort, geweest. En al twee keer eerder wilden we er nogmaals langs, maar kwam er steeds iets tussen.
Nu gewoon weer echt opgenomen in de reis. We overnachten ook naast het park vanavond.

We zijn er weer klaar voor!
Nog even een bak koffie gescoord bij Dunkin Donut en ontbeten met wat mueslireepjes en ander koeken. Uiteindelijk rijden we om half 9 weg richting Zion. De zon begeleidt ons en het waait minder hard dan gisteren, dus het voelt wel lekker aan. De buiten temperatuur is ongeveer 23 graden. Een mooie temperatuur om ook nog wat te doen.

Het is inmiddels kwart voor 11, en we rijden in de derde staat vandaag. Na Nevada en Arizona zijn we net de staatsgrens van Utah overgestoken.

We zitten ook gelijk in een andere tijdzone. Dus is het ook gelijk een uur later! We rijden tussen machtige bergen door, met kleine dorpjes in de dalen. Hier en daar een Indian tradingpost.

Rond 1 uur zijn we bij de ingang van Zion. Daar blijkt dat de parkeerplaats in het park vol is. Hierdoor kunnen we niet op de shuttlebus om de wandeling te maken naar de Emerald Pool.
Aangezien we door het park moeten om naar de overnachtingsplaats te gaan, toch maar gegaan.

We komen ongestoord het park in met een gekregen annual pas. Officieel is die pas niet overdraagbaar. We hebben hem gekregen van iemand op een site voor liefhebbers van reizen door Amerika. We gokken erop dat ze ons niet te intensief controleren. Scheelt dan toch weer $80.

Het is weer een schitterende rit door een schitterend park. Vlakbij Checkerboard Mesa lopen er wat berggeiten op de berg. We kunnen de auto een stukje verder parkeren, en Leon loopt terug om ze te fotograferen. Terwijl ik wacht, loopt voor mijn neus de rest van de kudde langs. Dus ik zit eerste rang voor wat leuke foto's.

Rond half 3 rijden we het park uit. Te vroeg voor onze overnachting. Maar we gaan toch vast die kant op.

Onze wagon is nog niet klaar, maar we mogen gerust gebruik maken van de faciliteiten. Daar zeggen we geen nee tegen en rond drie uur liggen we met gestrekte kuiten op een bedje bij het zwembad. Heerlijk, vakantie !!

Om half 5 toch maar gaan inchecken.
We krijgen een led lamp mee, dat is onze verlichting voor vanavond. Het douche- en toiletgebouw wordt op een plattegrondje aangewezen en de plek van onze wagon.

Daar aangekomen vindt Leon het maar primitief en ik heb zoiets van : Het is net kamperen. En ach, het is maar voor 1 nacht.

Het is echt heel rustig op ons plekje, er waait alleen weer een koude wind.
Dus maar lekker aan de borrel, blijven we warm bijšŸ˜Š.
Straks genieten van de sterrenhemel, als de bewolking wegtrekt tenminste! En dan lekker in de slaapzak.

Klinkt goed tot nu toe Han. Geniet er maar van hoor.

Anneke 2016-05-26 10:08:56

Bedankt Anneke, komt voor elkaar!!