See you later....alligator!

Verenigde Staten, Meridian Mississippi

Het klokje van gehoorzaamheid ging vroeg vanmorgen. Half 6 was het rise en shine. De taxi pikt ons net voor 7 uur op, om ons weer bij het vliegveld af te zetten. Daar staat een auto met smart op ons te wachten.😄 Vanaf daar beginnen we namelijk aan onze Roadtrip.
Maar eerst gaan we nog even een ontbijtje scoren en uitchecken.

Dit is allemaal prima gelukt. We hebben buiten het hotel op de shuttle gewacht die ons naar het vliegveld brengt. Vanaf daar gaan we verder met de huurauto. De shuttle meldt zich 5 minuten later dan de afgesproken tijd. Maar we hebben niet echt haast, dus dat vinden we prima.

Om 8 uur staat Leon aan de balie bij Dollar Carrental. Dus het gaat allemaal voorspoedig. In de parkeergarage hebben we de keuze uit 9 auto's in de klasse mid-size SUV'S. Er staan Ford's, Kia's en Nissan 's. Na uitgebreide bestudering van de km - stand, de mogelijkheden van de kofferbak en andere opties, valt de keuze op een witte Nissan Rogue, met ong. 28000 miles op de teller. Onze ride voor de komende weken.

Nu, om half 9, onderweg naar Slidell, waar we om half 12 een afspraak hebben voor een swamptour. Kijken of we alligators kunnen spotten, of zij ons😉.
Maar eerst een stukkie rijden. New Orleans uit zit je al vrij snel tussen moeras, en de Bayou, met veel huizen op palen. Om droog te blijven tijdens een overstroming.

De eerste stop is bij de Walmart om de eerste leeftocht voor de komende weken aan te schaffen, en natuurlijk weer de weggooi-koelbox! Met deze temperaturen geen overbodige luxe om de etenswaren en het drinken fris en fruitig te houden.

Om iets over 11 uur melden we ons bij Honey Island Swamp Tour. Om half 12 gaan we varen. En het begint met een heerlijk relaxte tour door het moeras.
Diverse encounters met alligators gehad. Deze zijn wel redelijk geconditioneerd, en tam gemaakt met marshmallows. Voor zover je van tam kan spreken bij alligators. Het moeras zelf is ook een plaatje en we zien ook nog een hele kolonie witte ibissen. Een enkele specht konden we ook afvinken. Verder geen wild life gespot in het moeras.

Wel ff lekker zeiknat geregend. Daarna zijn we de rivier op gevaren en het gas wordt goed opengetrokken van de boot. Dat was ook zeker leuk. Bijkomend voordeel was dat onze natte kleren en passant droog waaiden. Mooie en minder mooie optrekjes van "swamp-people" bekeken. Na twee uur zat onze tour erop, en we hebben ervan genoten

Ter plekke onze lunch gegeten. Daarna weer in de auto richting Meridian Mississippi waar we vandaag overnachten. Het is een ritje van ruim 268 km. Een mooie gelegenheid om aan de auto te wennen. Het weer nodigt op dit moment ook niet uit om uitgebreid buiten te vertoeven. Het regent af en toe flink. De zon komt er niet echt aan te pas vandaag. En de temperatuur schommelt rond de 22 graden. Een voordeel van zo'n vochtige atmosfeer is dat de planten het goed doen. En we rijden inderdaad door een groene, heuvelachtige omgeving.

Vlak voor Meridian een onverwachte afslag genomen naar Dunn's Fall, een mooi, groen recreatie gebiedje rond een oude watermolen. Verder geen mens te bekennen, maar we hebben even lekker de benen gestrekt. Het zonnetje schijnt tenslotte alweer, en het is een graadje of 27, dus niets te klagen!

Als we in het motel ingecheckt zijn, willen we eerst de koffers en de boodschappen (re-)organiseren zodat het wat makkelijker reizen is de komende 3 weken.
Dit werd een iets andere planning. We zijn eerst lekker gaan zwemmen in het kleine zwembadje. Daarna gekeken waar alle niet-kleding uit de koffers, de komende weken, het meest praktisch bewaard kan worden. Toen de koffer voor de rondreis handiger ingepakt.

Voor het eten vanavond hebben we vanmorgen al sla, krabsalade en yoghurt gekocht. Dit heerlijk, met een wijntje erbij, opgegeten. Vanavond inlezen voor morgen, de administratie bijwerken, en wat lezen. Het is tenslotte vakantie!

Jullie genieten er volop van! Leuk om te lezen weer, ga zo door😁 Groet Jeroen

Jeroen v Tilburg 2018-06-06 08:32:46

Hoi, Dank voor de uitgebreide verslagen, leuk om te lezen. En ook voor de mooie foto's!

Ronald 2018-06-06 11:09:28

Hey Hannie en Leon, Zo te lezen hebben jullie nu al een fantastische vakantie. Heel veel plezier. Groet Eddy en Jannie

Jannie Gort 2018-06-06 15:35:48

We doen weer ons best, om iedereen die meeleest mee te nemen op onze reis. Dus ik vind het fijn dat jullie meegenieten, Jeroen, Jannie en Ronald.