Cedar Breaks en andere bezienswaardigheden.

Verenigde Staten, Cedar City Utah

Gisteren nog geprobeerd lang buiten te zitten, maar het was zo koud dat we om half 10 in onze wagon zaten. Om 10 uur zijn we gaan slapen. Vannacht rond 3 uur hebben we no gezamenlijk een expeditie naar het toiletgebouw ondernomen.

Doorgeslapen tot 6 uur vanmorgen. Toen was ik er klaar mee. Zin in een nieuwe dag!
Eerst lekker gedoucht en daarna aan het ontbijt in het restaurant. Vroeg op pad naar onze volgende bestemming.

Na het ontbijt uitgecheckt, en om kwart over 8 waren we weer op weg.
We rijden nog steeds op de Scenic road 9, tussen canyonachtige bergen, maar ook grote groene vlakten en bosgebied.
Kortom weer een genot!

Onderweg even gestopt bij een Family Dollar om wat dingetjes te shoppen. En nog even getankt.
Dan rijden we Dixie Forest in. Een heel mooi bos- en bergachtig gebied. We zien ook veel hertjes onderweg. Weer een Scenic Byway. Het barst ervan hier.

De temperatuur wil vandaag ook niet meewerken. De zon schijnt wel, maar het is niet warmer dan 13 graden.
Ter hoogte van Duck Creek Village ligt er zelfs sneeuw tussen de bomen!!

Maar Cedar Breaks spant de kroon. Nog bergen sneeuw, ijskoud en vanaf morgen pas officieel open!!

Cedar Breaks uit komen we terecht in Brian Head. Een dorp dat alleen bestaat uit appartement gebouwen en hotels, skiliften . Een wintersport residentie.

We rijden verder door Dixie Forest en komen langs de meest wonderlijke en mooie bergen . We nemen een afslag op weg naar een picknickplaats voor de lunch. Ook daar hele mooie en hoge rode bergen.

Alleen als we praktisch klaar zijn met de lunch begint het wat te spetteren. Dus maar weer de auto in.

Door alle sneeuw en de kou geen wandelingen gemaakt in Cedar Breaks. Terwijl die wel op het programma stonden. Verder had ik voor vandaag niet veel bedacht.

Omdat het opnieuw te vroeg is om in te checken, maar even het centrum van Cedar City in. Een Historic Center wat voor de verandering wel keurig onderhouden is.

Hier even rondgewandeld en winkels gekeken. En bij een coffeehouse ff lekker een bakkie gedaan.
Zo krijgen we de tijd wel vol!

Rond drie uur richting de Quality Inn waar we overnachten vandaag.
Daar ligt alles overhoop want ze zijn aan het renoveren, maar het lijkt of ze alles tegelijk aan het doen zijn😞.

We krijgen een kamer in het gebouw waar ze niet aan het werk zijn.
Daar gaan we de rest van de middag even chillen en rommelen met foto's en filmpjes van onderweg. Straks even lekker ergens eten en daarna weer een goede nacht rust.

Het is tot nu toe wel een reis waarbij dingen telkens anders lopen dan gepland.
Ons voor de rest van de reis maar daarop instellen, dan kan t alleen maar meevallen.