Daar gaan we weer!

Verenigde Staten, Las Vegas

Keurig om half 7 opgestaan. Onze "taxi" (mijn zwagertje) staat om half 8 op de stoep. Dus nog even tojd voor koffie en een krentenbol als ontbijt.
Gisteravond nog enkele keren geprobeerd in te checken. Want als ik het vanuit de mail probeerde, kreeg ik een melding dat er een technische storing was.
Maar al snel kreeg ik toch weer dezelfde melding over de Esta. Dus toen maar echt laten rusten.
We zien het straks wel aan de balie.

Na een kleine file bij Schiphol voor de vertrekhal zijn we keurig om kwart over 7 bij de rij voor het inchecken. Om half 9 staan we bij de balie. Schijnbaar had ik mijn QR code niet goed ge-upload en kon ik daarom niet on-line inchecken.
Rond kwart voor negen schuiven we rij 7 van 7 voor de security in. Dit gaan we makkelijk redden.

We zijn een uur bezig geweest om alle checks te doorlopen. We stonden natuurlijk in de verkeerde rij voor de tassen-controle. De controle-band liep vast waardoor er geruime tijd niets gebeurde.

Maar we zijn er door heen gekomen en we hebben nog twee uur voor we gaan boarden. Eerst eens ergens koffie scoren!

Met koffie en een lekker broodje om te delen zitten we om kwart over 10 bij de gate. Heerlijk de tijd om een krantje te lezen, rond te kijken en ff niksen. De vakantie is nu echt begonnen.

We beginnen op tijd met boarden, en het vliegtuig zit, tegen verwachting, toch gewoon afgeladen vol, op deze , voor de Amerikanen, beladen dag.
Laten we maar vertrekken!! Nog 10.5 uur voor de boeg!

Dat vertrek liet nog even op zich wachten. We vertrokken met ruim een half uur vertraging, maar de geplande vliegtijd is al een half uur minder. 10.07 i.p.v. 10.40 uur. We gaan het wel zien.

De vlucht verloopt redelijk voorspoedig. Soms wat turbulentie, maar het is allemaal uit te houden. Regelmatig worden we voorzien van een natje en een droogje. Ook een boterham met kaas en een broodje bij de warme maaltijd van bakkerij Siegert. De catering op deze vlucht is meer dan voldoende.

Rond half 3 landen we in Las Vegas. Slechts een kwartiertje later dan de oorspronkelijk geplande tijd.

Maar het duurt tot kwart voor 4 om aan te kunnen sluiten in de rij voor de bus naar de car-rental. Deze is verplaatst naar een uithoek bij het luchthaven gebouw. Ook is het absoluut niet meer de geoliede machine van vóór Corona.

Waar er toen 3 of 4 bussen tegelijk klaarstonden recht voor de hoofdingang en ze elkaar ook direct afwisselde, reed er nu 1 bus en duurde het nog 30 minuten voor hij terugkwam voor een nieuwe lading.

De volgende bus die kwam werd helemaal volgepropt en we moesten staan. Maar dat vonden we beter dan opnieuw een half uur wachten.
Kwart over 4 stond Leon bij de balie van Sixt/Thrifty. Gelukkig niet al te druk, dus zal het niet al te lang duren. Maar helaas, hij staat bij de verkeerde balie. Thrifty is al gesloten en hij moet nu bij de balie van Dollar zijn. Dus daar weer achteraan in de rij.😑

Maar... nadat álles geregeld is bij de balie, komen we in de garage, maar helaas geen auto's beschikbaar. Ze verwachten binnen 20 minuten een auto te hebben Dat zal rond half 6 zijn. Gelukkig valt het mee. Om 5 uur zitten we in een redelijk grote Chevrolet Stax. Onderweg maar een WalMart voor water, pinnen en wat te drinken voor op de kamer.

Rond 6 uur eindelijk onderweg naar het hotel. En om 7 uur zijn we wat opgefrist en geïnstalleerd op onze kamer voor 5 nachten. Even het hotel verkennen straks en even spelen en dan wordt het echt tijd om te gaan slapen.