Vertrek naar Kos, lekker een weekje zon.

Nederland, Harmelen

Ik zie dat de telefoon van mijn titel: Weekje Kos heeft gemaakt: Weekje Los. We laten het maar zo. Alhoewel we niet van plan zijn "helemaal los" te gaan.
Deze keer reizen we pas aan het einde van de middag. Het betekent dat we een relaxed ochtendje hebben.Op mijn gemak ontbeten en een paar bakken koffie gedronken. Rond 11 uur vertrek ik naar boven om mijn reiskleren aan te trekken.

Half 1 vertrekken we richting Schiphol. Het regent nog steeds. Dat doet het al de hele dag. Dat is dan wel lekker om weg te gaan, omdat je weet dat het in Kos zonnig is en een graadje of 30. Net voor Schiphol stagneert het verkeer enigszins. Er wordt druk aan de weg gewerkt.

Op Schiphol zelf is het drukker dan we gewend zijn, omdat we normaliter 's ochtends vroeg vliegen. Dus een rij om de koffer in te leveren. Een rij bij de security check. Maar hè .... no stress in paradise. We hebben tijd genoeg, en ... het is weer vakantie. 😁

Als we eindelijk door de security zijn, staat de vlucht nog niet op de borden.Toch eerst tijd voor koffie. ☕🍰 Om half 3 verschijnt de gate op de borden. Bij gate D59 is het rond kwart voor 3 nog rustig. Het vliegtuig staat er al wel. Een plekje gezocht. Een krantje gelezen enz. Voor we het weten is het tijd om te boarden.

Het vliegtuig is weer niet vol!! Leon en ik zitten weer alleen in een rijtje van 3. Allebei op een stoel aan het gangpad, dus wel naast elkaar. Straks lekker ruim bij het raam zitten. Kan ik naar buiten kijken 😉.

De deuren sluiten al om 10 voor 4. Dit gebeurt uit voorzorg omdat er veel vertraging is op Schiphol. Als je dan de deuren sluit, mag je met het vliegtuig achteraan sluiten in de wachtrij.

Na een half uur meldt de piloot dat de vertraging is ontstaan omdat er langere tijd maar 1 start-en landingsbaan gebruikt kon worden!?! Daardoor is de vertraging voor vertrekkende en aankomende vliegtuigen verschrikkelijk opgelopen. Onze slottijd ligt nu om kwart over vijf!!
Afwachten dus.

Uiteindelijk vliegen we om tien voor 5. Dus hebben we een uur moeten wachten. Dat wordt een aankomst rond 9 uur in Kos (plaatselijke tijd).

Ik verschuif, als we vliegen, naar de lege plek bij het raam. Je weet nooit wat je onderweg nog kunt zien!😄
Rond 7 uur is het buiten donker. Maar ik vermaak me prima met Elvis op mijn oren en een puzzel voor mijn neus. Daarna even een boek op de e-reader uitgelezen. Voor je het weet zijn we er al bijna.

Om kwart over negen (Griekse tijd) staan we in de aankomsthal. En het wachten is op de koffer. Die is er heel snel. En de verwijzing naar onze transfer is snel gevonden. In het mini busje is het wachten op mede-vakantie gangers voordat we naar het hotel gebracht kunnen worden.

Om kwart over tien zitten we bij Restaurant Thomas. Even onze eerste Griekse maaltijd van deze vakantie verorberen. Dan evt. nog even naar de supermarkt om wat kleine boodschapjes te doen. Daarna gaan we terug naar de hotelkamer om de koffer uit te pakken en een beetje te slapen.😴