Going underground.

Verenigde Staten, Springfield Missouri

Vanmorgen wat moeite met wakker worden. We lagen er gisterenavond laat op omdat ik de ING moest bellen die vanaf 7 uur = 12 uur plaatselijke tijd bereikbaar waren. Mijn creditcard was namelijk geblokkeerd, omdat ze het uitgavepatroon vreemd vonden. Dit ter bescherming mocht hij evt gestolen zijn
Goede service, maar het was even ongemakkelijk. Gelukkig was t zo geregeld!

Gisteravond ook even een leuk bedrag gewonnen op de eerste machine waarop ik speelde. Met een bedrag van $ 292 hebben we even weer wat extra te besteden. Daarvan hebben we gisteren in ieder geval lekker gegeten☺

Na een typisch Amerikaans ontbijt van zoete broodjes en koffie zijn we dan toch om half 9 klaar om St. Louis weer te verlaten. Op naar Springfield waar we ondergronds gaan. Het is al weer lekker warm, dus dat belooft wat voor de rest van de dag.
St. Louis uit zit je gelijk in een ander landschap, rotsen en bossen. Mooi en groen.
Voor enkele bekenden is het hier het beloofde land, want overal wordt reclame gemaakt voor de verkoop van vuurwerk. En dat het hele jaar door! Er zijn zelfs hele supermarkten met alleen vuurwerk!! Voor ons niet interessant.

Na een mooie rit, met af en toe een tankstop en een frisse lucht stop, zijn we om 12 uur in Springfield. Daar spot Leon een Lowe's winkel, een hele grote bouwmarkt. Hij zoekt een speciaal gereedschap om iets te kunnen met schroeven aan de rollerskates van onze schoondochter. Daar zo' n drie kwartier zoekgebracht. Maar uiteindelijk niet gevonden wat Leon zocht.

Daarna toch doorgereden naar de Fantastic Caverns in het buitengebied van Springfield. Daar kwamen we tenslotte voor. Rond 1 uur zijn we er. De enige grotten ter wereld waar je met de auto wordt rondgereden.
Na het ontbijt met twee kleffe broodjes/koeken hadden we nog niets gegeten. Daarom eerst een broodje gegeten op de parkeerplaats. In de schaduw, want het is gewoon weer 35 graden

Daarna binnen en kaartjes gekocht ($ 50 ! ) voor de rit door de grotten met een gids.
We moesten even wachten maar dan mogen we plaatsnemen in de kar.
We gaan de grot in waar het ( heerlijk ) koel is, zo'n 15 graden. De grot is mooi en mooi uitgelicht, en de gids stopt regelmatig. Om foto's te laten maken en voor de uitleg en informatie. De hele tour duurt een klein uurtje.
We hebben aansluitend een klein stukje gewandeld naar de beek, die ervoor zorgt dat de grotten overstromen bij zware regenval via twee sinkholes. Maar als je het beekje nu ziet kan je daar geen voorstelling bij maken.

Daarna toch weer de auto in op zoek naar ons avondeten. Al snel kwamen we een Walmart tegen en hebben we sla, een burrito voor de magnetron en yoghurt gekocht.

Van de man achter de balie bij de grot kregen we een tip over een outdoor winkel BassPro die echt t bekijken waard was. En daar was geen woord van gelogen.
In de hele winkel waren aquaria, een bassin met alligators en een ander met schildpadden en buitenscenes met opgezette beren, herten enz. We keken onze ogen uit.
Rond 5 uur op zoek naar ons hotel. Daar aangekomen zei de mevrouw achter de balie dat ze twee kamers voor mij gereserveerd had. Nog even aan Leon gevraagd of hij een eigen kamer wilde, maar dat was niet het geval. Op de reservering stond bij mij ook maar 1 kamer. Het was ook verder niet ons probleem!
Snel alles op de kamer en in de koelkast gezet. Nog even van het zwembad en de zon genoten.
Om 7 uur zakte de zon weg, en zijn we op onze kamer nog even gaan snacken en borrelen. En om 8 uur hebben we ons hapje opgegeten. De rest van de avond wat gerommeld.