Prescott, een westernstadje

Verenigde Staten, Prescott Arizona

Het was weer vroeg dag. Heerlijk geslapen en lekker gedoucht.
Gisteravond hadden we flesjes water in het vriesvak van de koelkast gelegd, en deze waren stijf bevroren. Lekker de hele dag ijskoud water om te drinken.
We hebben een ontbijt genomen bij Jack in the Box ( sandwich ei) en daarna de weg weer op richting Prescott, met een geplande tussenstop bij Montezuma’s Castle National Park.

We zijn vanaf Needles een klein stukje over de highway gegaan, maar bij Kingman hebben we de route binnendoor gekozen. Verschrikkelijk mooie route tussen de bergen / woestijn door. Daarvandaan hebben we een klein zijsprongetje gemaakt naar Bagdad. Een mooi klein Amerikaans stadje, met de grootste kopermijn van Amerika!

Daarna onze route verder vervolgd door Yavapai Country, met opnieuw mooie bergen / woestijn en cactussen.
Rond 4 uur waren we pas weer bij Montezuma’s Castle. Indrukwekkend bouwwerk, waar we verbaasd waren dat dit zolang geleden door mensenhanden is gebouwd.

Vervolgens op weg naar het hotel in Prescott, Heritage House Motel.
Daar uitermate vriendelijk ontvangen door de, van oorsprong, Poolse eigenaresse.
Schitterende grote kamer, met kingsize bed, koelkast, magnetron en koffiezet apparaat.

Tijd om een hapje te gaan eten, dus in eerste instantie rechtsaf geslagen, in de veronderstelling richting het centrum te lopen. Mis dus, na informatie bij de eigenaar bleek dat we naar links moesten en het 8 blocks away, was. Vinden de Amerikanen maar raar, dat je dat gaat lopen!!

Eenmaal bij het centrum aangekomen waren we aangenaam verrast. Het is echt een authentiek western centrum met mooie oude panden, gegroepeerd rond een parkje. Heerlijk gegeten bij Bill’s Pizza aan de linkerkant van het park.
Daarna de 8 blokken weer teruggelopen, goed voor de spijsvertering!
Na een slaapmutsje en een heerlijke douche is het tijd om het bed op te zoeken.