In de greep van Corona!

Griekenland, Keri

Gisteravond ontploften onze app- en berichtenboxen. De Nederlandse overheid heeft sinds gisteravond namelijk de Griekse Eilanden op code oranje gezet. Dat houdt in dat je, voor niet-noodzakelijke reizen, daar beter niet naartoe moet gaan. Bij thuiskomst wacht in ieder geval een quarantaine van 10 dagen.

Geen idee waarom dit eiland op oranje gezet is. Men houdt aan alle kanten rekening met de regels. Zeker in dit dorpje waar wij verblijven. Wel merkte we gisteren, bij de Shipwreck View dat niet alle toeristen, in dit geval Russen, de regels in acht nemen. Waar wij probeerden de 1,5 mtr. in acht te nemen, werd door die groep nergens op gelet.
Vanmorgen om half 9 Nederlandse tijd gebeld met Kras. Daar konden ze me nog niets vertellen over stappen of maatregelen die genomen gaan worden.
Sterker nog, het meisje dat ik sprak, wist nog niets van code oranje voor de Griekse Eilanden!๐Ÿ™‚ We worden erover teruggebeld of gemaild. Dus afwachten maar.
Ondertussen gaan we toch maar door met vakantie vieren. We zijn er nu toch!๐Ÿ˜‰.
Vandaag willen we naar Limnionas Beach. Een zeer bezienswaardig stukje zee. Een door rotsen ingekapselde baai, te bereiken via een 6 km lange weg bergaf. Met zelfs meen helling van 10% ertussen. Op die helling op een akelig smalle weg, komen we de water-tankwagen tegen. Dus even passen en meten, maar we zijn er gekomen.
Weer zo'n mooi plekje van deze aardkloot. Glashelder water, en mooie rotspartijen. De onderwater-wereld is ook het aanzien waard, dus ook even gesnorkeld. Alleen erin en eruit klauteren, over de rotsen, was niet echt een succes. Maar ook dat is gelukt!
Straks, als we opgedroogd zijn, gaan we bovenop de berg de lunch gebruiken. Daarna op zoek naar een ander strand, om de rest van de middag door te brengen.
Volgende stop, na de lunch, is Porto Rocha (Roxa). Een beetje vergelijkbaar met onze vorige stop. Alleen is het water makkelijker te betreden door een soort steigertje met een traptreetje. Er zijn bedjes, gratis bij de aankoop van een versnapering. Besloten hier te blijven. Rond kwart over vijf de boel ingepakt. Nu wel de goede route naar huis gevonden!
Nu lekker aan de borrel op het balkon, terwijl ik het verslag aftyp.
Straks lopen we eens naar de taverne die rechts van het complex zit.
Van Kras hebben we overigens nog geen enkel bericht ontvangen. Nog steeds afwachten dus.

O o. Ik las het gisteravond op het journaal. Ik hoop dat het de pret niet teveel gaat drukken, maar lekker is het niet natuurlijk.

Ronald L 2020-09-08 08:41:13

Jeetje treffen jullie het weer. Hoop dat jullie toch nog kunnen genieten van jullie vakantie en niet het land moeten verlaten.

Natascha van der Ven 2020-09-08 08:53:48

Ik moest gelijk aan jullie denken ja. Maar hopelijk kunnen jullie gewoon blijven. Het ziet er in ieder geval goed uit daar๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป

Ciska 2020-09-08 09:00:10

Bedankt voor jullie medeleven!โ˜บ Heb vanmorgen de reisorganisatie al gecontact, maar die hadden nog geen informatie voor ons. Er wordt met ons gebeld als er informatie is.

lee-en-han-reizen 2020-09-08 09:23:50

Hoorde het idd gisteren al. Geen kaarten dus ๐Ÿ˜‰de 26 e sept . Wilde hier net op terug komen ... hopelijk kunnen jullie toch nog even genieten . Liefs uit Frankrijk ๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ท

Ans 2020-09-08 10:12:12

We blijven zeker genieten! Kan ook niet anders in deze omgeving.

lee-en-han-reizen 2020-09-08 12:49:04

Oeps, maar rustig verdere berichtgeving afwachten en intens genieten van het mooie Griekenland! Dikke kus uit het friese, liefs Betty

Betty Mulder 2020-09-08 13:08:03

Dat was precies ons plan Bets. We horen het vanzelf als de boel moet worden ingepakt. En die 10 dagen quarantaine moeten we ook kunnen overleven.