Wilmington, North Carolina, de 4de staat alweer!

Verenigde Staten, Wilmington

Weer rustig opgestaan.Tijdens ons ontbijt op onze kamer met toast en koffie, gekeken naar Trump en Macron bij de D-day herdenking. De zon is nog niet echt aanwezig, de temperatuur wel. Het is, bewolkt en al, een graadje of 25. Als we om een uurtje of 9 weer "on the road" gaan, piept de zon door de wolken.

Het duurt een goede 3 kwartier voordat we het toeristische circus van Myrtle Beach achter ons hebben gelaten. Hoeveel giga midgetgolfbanen, beach and resort modezaken, eetschuren etc. we niet voorbij gereden zijn? Ontelbaar.

Daarna komen we weer in een bosrijke dunbevolkte omgeving. Begeleid door een lekker zonnetje. Wat ons altijd opvalt, is het verschil met Nederland. Als het zulk weer is in Nederland, is iedereen buiten. We zitten buiten, zijn bezig in de tuin, of hebben een badje voor de kinderen. Hier, helemaal niets of niemand is buiten. Sterker nog, er staan niet eens zitjes bij de huizen. Hooguit wat (schommel-) stoelen op een overdekte veranda. Iedereen blijft binnen bij de airco.

Onze eerste stop vandaag is Lake Waccamaw State Park. De weg langs het meer, naar het park, is er 1 met heel fraaie optrekjes. Het park zelf is heel rustig en rustgevend. Het lijkt alsof we de enige bezoekers zijn.

We lopen een paar trails en spotten wat "wildlife". Een enkele salamander, wat waterschildpadjes, vlinders en vogels. Die alligator in het wild hebben we nog steeds niet gezien. 😕 Het was in ieder geval lekker om te wandelen in die omgeving.

Onderweg naar Wilmington even een fastfood lunch bij Hardees. In Wilmington willen een klein stukje scenic road rijden. En misschien nog een Riverwalk. Maar er breekt een wolkbreuk los. Weinig "scenic" aan een straatje in de stromende regen! Dat werd hem dus niet.
Dan maar vast op zoek naar ons motel, wachten op beter weer en bedenken wat we nog willen / gaan doen.

Het inchecken ging snel, maar het motel staat niet echt in een inspirerende omgeving! Het is inmiddels weer droog, dus dan toch maar de Riverwalk in het oude centrum bij Cape Fear.

De auto in het centrum kunnen parkeren bij een meter, voor anderhalf uur. Lekker over de boardwalk geslenterd. Je kunt van daaruit ook Battleship North Carolina zien liggen. Op een zeker moment begint het toch weer te spetteren. We kunnen dan net even een oude overdekte winkelgalerij induiken.

Een heerlijk ijsje gegeten toen het weer droog was. Nog wat oude winkelstraatjes bekeken. Een laatste stukje van de verlenging van de voetbalwedstrijd Engeland - Nederland gezien. Bij de deur van een Ierse Pub zien we dat in de 110de minuut het 2-1 staat voor Nederland. We kunnen niet langer blijven, ondanks aandringen van wat gasten die buiten staan te roken. Want de parkeermeter verloopt.

Daarna weer terug naar het motel. Even lekker zwemmen en daarna op zoek naar iets te eten.