Terug naar huis

Frankrijk, Marseille

Wanneer wij opstaan is het grijs en het begint te regenen, merkwaardig op onze vertrekdag. De vlucht naar Amsterdam vertrekt pas om 17.30, toch verlaten wij Cavaillon om 10 uur richting Marseille, de “tank” moet ingeleverd worden vóór 12uur. Onze gastvrouw komt de sleutels van het appartement in ontvangst nemen, zij is zichtbaar blij dat alles schoon en netjes is achtergelaten, wij zijn welkom om terug te komen…. Wie weet. Google Maps brengt ons moeiteloos tot aan de parkeerplaats van de huurauto’s, de noodzakelijke inspectie wordt gedaan, alles is in orde. Om de tijd te doden kijken wij een beetje rond in het luchthavengebouw waar veel werkzaamheden plaatsvinden, verbetering/modernisering is ook nodig, het is een beetje gedateerd. Dan volgt een kopje koffie met iets lekkers en later de lunch. In de tussentijd begin ik aan het schrijven van mijn blog. Mijn excuses voor het verlaatte publiceren, wij zijn nu al een week geleden thuisgekomen, gedurende ons verblijf heb ik alleen de grote lijnen opgeschreven en geen tijd gehad om het uit te werken. Tijdens de vlucht krijgen wij een kopje koffie met een “Madeleine” cake aangeboden, en wat staat op de verpakking…. St Michel…. Is dit nog steeds toeval? Iets te laat landen wij op Schiphol, wij worden opgehaald door onze buren, Henny en Peggy. Het is goed om weer thuis te zijn, met wat afstand en verstreken tijd realiseren wij ons hoe bijzonder en intens de afgelopen week was. Zoals ik al eerder schreef hebben wij een grote familie erbij gekregen want Jan is ook door iedereen met open armen ontvangen. Iets van mijn broer zie ik terug in zijn kinderen, vooral Michel de oudste zoon, zijn intonatie, zijn lichaamstaal. Het heeft mij goed gedaan, het heeft hen goed gedaan, de familiebanden zijn aangetrokken.

De reis en alle herinneringen en emoties hebben inmiddels wel een plekje gekregen denk ik. Bedankt voor weer boeiende verslagen, ik kreeg het gevoel erbij te zijn geweest. 😊😘🤗

Lidy 2022-10-15 14:22:57

Een liefdevolle reis......een soort memorylane voor jullie! Welkom thuis mannen :)

Annemiek 2022-10-15 14:57:10

Genoten van je mooie verslagen , met je beschrijvingen neem je mensen mee op je reis , dank hiervoor😀

Anita Kelderhuis 2022-10-16 01:26:45

Heel mooi verslag! Liefdevol geschreven...