Chemainus

Canada, Chemainus

Voordat we naar Victoria afreizen rijden wij naar het stadje Chemainus bekend om haar muurschilderingen. Wij hebben natuurlijk eerder op onze trip de muurschilderingen van Vernon gezien die geen geweldige indruk op ons achterlieten, dus ligt onze verwachting niet heel hoog. Wij worden bijzonder verrast als we Chemainus binnenrijden, een allervriendelijkst stadje met kleurrijke huizen, veel bloemen en natuurlijk de muurschilderingen. Deze zijn aangebracht door verschillende artiesten en zijn daardoor in verschillende stijlen uitgevoerd. De kwaliteit en de uitvoering van deze kunstwerken is duidelijk van een hoger niveau dan die van Vernon. Wij wandelen hier bijna 1,5uur rond. Onze volgende stop is het stadje Duncan, bekend om zijn totempalen. Duncan oogt minder vriendelijk en de totempalen.. Tja je moet ze wel gezien hebben jij bent tenslotte in Canada maar al gauw verliezen zij onze aandacht. Wij zetten onze reis voort naar Victoria. De beroemde Buchart gardens liggen op onze route desalnietemin beslissen wij deze niet te bezoeken. Volgens ons lijkt het te veel op de keukenhof en daar hebben wij geen behoefte aan. Wij checken in op camping West Bay Marine gesitueerd aan de haven van Victoria. Het is een mooi plekje maar wel hutje mutje en de watervliegtuigen vliegen je letterlijk om de oren. Jan is verrukt.