De laatste etappe

Spanje, Elx

De laatste en tevens de kortste etappe, wij zijn "nog maar" 513km van ons huisje in San Pedro verwijderd. Wij doen het rustig aan en vertrekken pas tegen 10 uur. Eigenlijk weinig te melden vandaag, de reis verloopt goed en vlot ondanks de drukte op de weg. Wij stoppen af en toe op een parkeerterrein langs de autoweg om de benen te strekken en van plaatsen te wisselen. Op alle die overvolle stopplaatsen waan je je in Noord Afrika, gesluierde vrouwen van sluier tot nikab gehuld in lange zwarte gewaden (zal wel broeierig zijn met de 40 graden die de thermometer aanwijst) zitten op de stoepen naast de auto's, mannen op hun knieën met de bips omhoog vervullen hun religieuze verplichtingen op het gazon. De prullenbakken puilen uit en overal zwerft het afval achtergelaten door niet al te netjes reizigers. Als wij in de buurt van Granada komen krijg ik het gevoel dat we er bijna zijn, het is nog ruim 200 km maar wij zijn nu op bekend terrein. Om 16 uur rijden wij veilig onze parkeergarage binnen, wij zijn thuis, het is 30 gr, een stuk koeler dan onderweg gelukkig. Wij worden hartelijke begroet door onze Madrileense buren die gewoontegetrouw de maand augustus hier verblijven. Vanavond eten wij thuis, na een week restaurants hebben wij allebei behoefte aan een simpele gezonde maaltijd. Hier eindigt dit reisverslag, over ruim drie weken gaan wij terug naar het noorden uiteraard ook in etappes maar zonder toeristische uitstapjes. Ik kan jullie reacties op de blog niet beantwoorden maar via deze weg, bedankt.

Wat een mooi reisverslag weer met prachtige foto's! Heerlijk om.zo een beetje mee te kunnen reizen. Fijn dat jullie veilig in San Pedro.aangekomen zijn. Veel plezier en geniet ervan! Beso

Inr 2018-08-01 06:55:43

Heb een goede tijd is San Pedro. Het zal drukker zijn dan jullie gewend zijn met al die vakantiegangers..........!