Na de storm

Spanje, Canarische Eilanden

Vanochtend is het gekletter van de regen tegen de ramen die ons wakker maakt. Het belooft niet veel goeds. Helaas hebben de Spaanse weermannen (en vrouwen) het bij het juiste eind.... Of toch niet helemaal. Het zou de hele dag plenzen maar rond het middaguur houdt de regen op, de wind neemt weer toe en even later worden wij zelf verrast door wat zonnestralen. Geen reden dus om nog langer binnen te blijven. Wij zijn duidelijk niet de enige met dezelfde gedachte, het is gezellig druk langs de boulevard en velen genieten net als wij van het aanschouwen van de hoge schuimende golven. De surfers zijn ook weer van de partij en vertonen hun kunstjes met veel behendigheid en durf, voor geen miljoen krijg jij mij op zo'n plankje. Na de lunch wandelen wij rustig richting Costa Adeje, ook hier is de kust helemaal bebouwd met mooie en minder mooie hotels en langs de boulevard krioelt het van de horeca gelegenheden, wij maken er gebruik van en verwennen onszelf met een lekker Italiaans ijsje. Aan het eind van de middag laat de zon het weer afweten en neemt de bewolking toe maar het blijft gelukkig droog. Hopelijk zet de verbetering door, wij maken al plannen om morgen weer wat te ondernemen, er is zo veel moois te zien op dit eiland. "We cross our fingers".