Natuur en nog meer natuur

Canada, Chemainus

Wij reizen vandaag terug naar de oostkust van het eiland dit impliceert dat wij weer langs die vervelende weg moeten. Ik zie er wel een beetje tegenop maar ik heb geen keuze. Vandaag rijden Nol en Sacha voorop. Uiteindelijk valt het reuze mee, het weer is beter dan op de heenweg en de reis verloopt voorspoedig, deze keer stoppen wij wel om het een en het ander te bekijken. Wij maken eerst een wandeling door een stuk regenwoud. Het pad die wij volgen eindigt bij de zee en leidt ons door ruig en puur natuur. In één woord prachtig, hier is natuur zoals natuur hoort te zijn. Verder op de route maken wij nog een toeristisch stopje bij Cathedral Grove beroemd om zijn eeuwen oude bomen die wel een omvang van 12m hebben en een hoogte van 80m. Heel imposant niet alleen door hun omvang maar ook door de gedachte dat deze woudreuzen getuige zijn geweest van vele gebeurtenissen in deze regio, leuke maar zeker ook minder leuke. Ik word er een beetje stil van. Wij rijden door naar Chemainus op zoek naar een overnachtingsplaats. Het wordt Camping Country Mapple Resort, het is hier vredig en verzorgd. Wij kiezen een beschutte plek onder de bomen. Wij eten vanavond in de camper van Nol en Sacha en laat ons de door Sacha gekookte maaltijd lekker smaken. Morgen rijden zij rechtstreeks naar Victoria, wij doen er rustig aan en willen onderweg nog een aantal interessante plaatsen bezoeken.