Lake Maligne

Canada, Alberta

Vandaag staat Lake Maligne en omgeving op ons programma. Wederom een fantastisch mooie route. Onze eerste stop is bij de Maligne Canyon, daarna Lake Medicine en uiteindelijk Lake Maligne. Lake Maligne is vooral bekend om zijn "Spirit Island" het meest gefotografeerde plekje van Canada. Het plaatje dat je in alle folders en boeken over Canada ziet. Spirit Island is alleen per boot te bereiken....en ja je raadt het al.... geen boottocht mogelijk omdat het meer nog niet volledig "ontdooid" is. Desalniettemin een schitterend en zeker zeer fotogeniek meer. Wij wandelen een flink stuk langs de oevers en krijgen de nodige kilometers voor vandaag in de benen. De dierenwereld is vandaag en masse uitgerukt, tot ons groot genoegen. Het begon met tientallen elken langs de weg (ja de herten van de camping) daarna een kleine kudde bighorn schapen en.... ja daar komt ie dan.... mijn eerste zwarte beer. Machtig mooi om zo'n prachtig dier van een paar meter afstand te mogen aanschouwen. Op de terugreis als kers op de taart twee prachtige grizzly's die doodleuk de weg voor ons oversteken. Ik zie menige jaloerse blik bij andere van de "Canadream club" als wij dat vertellen. Grizzlyberen zijn namelijk moeilijker te spotten dan zwarte beren omdat ze schuwer zijn. Terug in Jasper tanken wij benzine, die camper van ons, die lust wel een slokje (1 op 4). Tijdens het draaien van ons wasje bij de wasserette hebben wij de tijd om een wandeling te maken door Jasper, een schattig wintersport plaatsje. Wij lozen grijs en zwart water, en vullen schoon water bij. Wij zijn helemaal klaar voor de reis van morgen, die ons naar Clearwater zal brengen.