Onze wijk verkennen

Curaçao, Jan Thiel

Het wordt ondanks de vermoeidheid een onrustige nacht, buiten is het nog pikkedonker als de vogels beginnen te tetteren en de honden te blaffen. Eén van deze tropische gevederde met een bijzondere schelle stem vindt het kennelijk een goed idee om in een boom pal achter onze slaapkamerraam te gaan zitten, het klinkt alsof dat beest aan het hoofdeinde van het bed gepost is. Ik hou veel van vogels maar voor mij mogen ze ook een keertje uitslapen. Wij zien vandaag trouwens veel mooie vogels waaronder de veel voorkomende troepial die met zijn oranje/goudkleurige pluimage een opvallende verschijning is. De eveneens fel gekleurde maïsparkiet is van de partij alsmede de beschaafde zwarte pelikaan en de elegante fregatvogel. De toegevoegde foto's heb ik van internet geleend, zo snel heb ik ze niet voor de lens kunnen krijgen. Wat wel opvalt bij deze mooie creaturen is dat zij in het algemeen slecht bij stem zijn alsof ze nodig een smeerbeurt moeten krijgen. Jij kunt niet alles hebben ook niet in de Caraïben maar een paradijsje voor amateurs ornithologen is het wel. Vroeg in de ochtend worden wij getrakteerd op een onvervalste tropische regenbui, later krijgen wij veel zon afgewisseld door welkome vriendelijke wolken. De temperatuur schommelt rond de 30 graden met een hoge vochtigheidsgraad gelukkig veraangenaamd door een lekker windje. Ons hotel, kinderen en rokers onvriendelijk, is gesitueerd in een keurige villa wijk. Wij beschikken over een heel groot appartement met aparte slaapkamer, badkamer en een ruime zit- en eethoek. De uit Indonesië geïmporteerde donkere meubels creëren een sober maar degelijke sfeer. Overal in het hotel is veel kunst aanwezig, eigen werk van de waard. De kleinschaligheid van het complex geeft het een intieme ambiance en contact met andere gasten is al snel gelegd.
Vanochtend zijn wij present op de TUI presentatie, altijd goed om extra informatie te verzamelen maar de aangeboden excursies spreken ons niet echt aan. Wij regelen het liever zelf. Vervolgens slaan wij proviand in bij de lokale AH en via een ongeplande omweg (weg kwijt) keren wij terug in ons appartement. Vanmiddag verkennen wij onze wijk "Jan Thiel", wij bezoeken meerdere goed verzorgde luxe resorts en trendy Beach Clubs. Het strand is daar alleen vrij toegankelijk als je niet komt liggen of zwemen. Wij hebben natuurlijk nog maar weinig gezien maar de eerste indruk is positief, veel groen, bomen, bloemen en enorme cactee. Helaas is het overal aanwezige zwerfvuil een duidelijke smet op het blazoen van het eiland. Morgen nieuwe dag, nieuw verslag.

Leuke blog. En het was mij ook al eens opgevallen dat mooie vogels lelijk zingen (vlasmse gasi, ekster) yiu can’t have it all?

Marjon 2018-01-24 08:14:21

Leuk verhaal Sylvain! Genieten maar.