Van Blois naar Andorra

Frankrijk, Blois

Wederom miserabel geslapen door de warmte. Zonder hartzeer nemen wij afscheid van "Hotel de France et de Guise", ondanks de goede ligging, de properheid en de super vriendelijke staff zou ik dit logeeradres niet aanbevelen. Te veel gebrek aan comfort en onderhoud. Desondanks is het helemaal vol geboekt, vooral tourbussen maatschappijen brengen hier hun klanten onder. Onze bestemming vandaag is Andorra een rit van maar liefst 700 km. We verlaten Blois om 9 uur en volgen de instructies van onze TomTom die ons in eerste instantie leidt door secondaire wegen en vervolgens door boerenweggetjes. Na ongeveer dertig kilometer omzwerving beginnen wij ernstig te twijfelen over het verstand van Tommy, zou hij de kluts kwijt zijn? Een dubbelcheck met de ingebouwde navigatie van de auto levert hetzelfde resultaat op, de trippelcheck met de geprinte versie van de ANWB routeplanner brengt daar ook geen verandering in. Het blijkt dat op de eerste 100 km van onze geplande trip geen autosnelweg is. Opschieten doen wij dus niet maar wij kunnen in ieder geval van het landschap genieten, wij rijden door dichte donkergroene bossen af en toe onderbroken door zonnebloemenvelden, hier en daar doemt een kasteel op. Eenmaal de autoweg bereikt verandert snel het landschap, het vlak van de Loire dal maakt plaats voor een glooiend landschap. De laatste 120 km waarvan ruim 50 zeer bochtige bergwegen zijn, moeten wij het wederom zonder autoweg doen. Wij zijn inmiddels in de Pyreneeën en wat is het hier mooi, de majestueuze bergen geheel omhuld met een groene deken van bomen imponeren de toeschouwers. Alles verloopt soepeltjes tot zo'n 40 kilometer vóór de eindpunt de weg afgesloten is vanwege een ernstig ongeluk, een alternatieve weg is er niet, er zit niets anders op dan aan te sluiten in de kilometerslange file. Verbaasd passeren wij de ouderwetse nog bemande paspoort en douane controle waar wij niet gecontroleerd worden maar wel stapvoets doorheen moeten gadegeslagen door het strenge oog van de beambte. Om 19.45 bereiken wij eindelijk ons hotel en zijn deze keer helemaal gelukkig met onze ruime, nette en comfortabele kamer met airco. De temperatuur hier is 25 graden wat veel aangenamer voelt dan de laatste dagen. Wij genieten van een voortreffelijk diner in het hotel alvorens wij gaan slapen.

Prachtige imponerende bergen...............en erg aantrekkelijk wat er op het bord ligt, zeker om deze tijd(19.00uur). Goede reis verder!

Tea 2018-07-29 19:07:25

Mooie route door de Pyreneeën, dat is genieten. En na zo'n lange rit is het extra genieten van de heerlijke culinaire gerechten. Veel plezier in Andorra.