Rustdag in Palm Springs

Verenigde Staten, Palm Springs

Vandaag nemen een dag rust, wij zijn er aan toe. Het is wederom bloedheet maar in tegenstelling tot gisteren is het vandaag broeierig, meer vocht in de lucht en wolken komen aandrijven, er is weersverandering op komst. Voor vanavond en morgen wordt een waarschuwing uitgegeven voor heftige onweer met kans op overstromingen, laat deze nou gelden voor de regio waar wij doorheen moeten rijden. Wij nemen geen risico, wij blijven een nacht langer hier. Dit betekent dat wij onze reisschema aanpassen, wij skippen een bestemming en wij zullen woensdag ongeveer 600km moeten afleggen, het zij zo, reisplannen zijn gemaakt om van af te kunnen wijken. Ik heb beloofd nog iets te vertellen over het stadje Palm Springs, met het accent op "je", met zijn 42.000 inwoners is het kleiner dan Hoofddorp, het centrum bestaat uit één straat waar alles gebeurt, eten, drinken, shoppen. Het heeft een eigen luchthaven, die 2 miljoen passagiers per jaar ontvangt en rechtstreekse connecties naar de grote steden van de VS en daarbuiten. Alles ziet er verzorgd en chic uit. Een woestijnstadje met allure, toch verrassend dat zo'n klein plaatsje wereld befaamd is. Wij ondernemen vandaag niets, behalve een bezoek aan de supermarkt waarbij inmiddels een klantenkaart hebben bemachtigd zodat wij van de kortingen kunnen profiteren, die Hollanders toch!. Wij wandelen en shoppen nog wat in de hoofdstraat, heerlijk zo'n rustdag. Het is inmiddels laat op de avond en is er nog geen druppel regen gevallen, hebben wij misschien te snel besloten om te blijven? Wij zien het wel, morgen weer een (ongeplande) rustdag.