Victoria

Canada, Victoria

Met z'n vieren, Nol en Sacha zijn weer van de partij, gaan wij Victoria, de hoofdstad van British Columbia, ontdekken. Vanaf de camping volgen wij een pad langs het water en na een wandeling van 45 minuten zijn wij in hartje stad. Wij bezoeken o.a. China Town waar de smalste straat van heel Canada zich bevindt, het statige Empress hotel en the Parliament house het bolwerk van de locale regering. Wij lunchen bij een soort drijvend restaurant aan de haven waar wij alle bewegingen van aankomende en vertrekkende watervliegtuigen kunnen aanschouwen. Victoria, is een redelijke grote stad desondanks komt het heel relaxed over. Aan het eind van de middag varen wij met het pontje terug naar de camping. Wij poetsen een beetje de vlekken en de stof weg aan de buitenkant van de camper. Wij drinken nog wat buiten totdat de regen ons naar binnen jaagt. Het begint duidelijk te voelen als het eind van ons camperavontuur, morgen zal de Ferry ons naar het vaste land terugbrengen waar wij, vlakbij Vancouver onze laatste overnachting zullen hebben alvorens wij de camper gaan inleveren.