De lekkerste cake

Canada, Vernon

Met weemoed verlaten wij onze prachtige plek aan Dutch lake, een lange tocht van 290km staat ons te wachten. We verhuizen met onze inboedel (handig hè!) van Clearwater naar Vernon. De route leidt ons langs een heuvelachtig, glooiend landschap. Hier begint de wijnroute, ja je leest het goed, wijn... Canada produceert ook wijn. Om eerlijk te zijn zien wij helemaal niets van wijnranken langs de weg, wel fruitbomen en weilanden met koeien. Het doet hier meer Europees aan. Halverwege de rit verlaten wij de highway om even een stop te maken en een kop koffie te drinken. Wij komen terecht in een soort winkelcentrum genaamd Blind Bay. Het is net of wij beland zijn op de set van een Western film, oude huifkarren en andere cowboys attributen alom. Wij kijken verbaasd en geamuseerd een beetje rond en in een winkeltje doen wij wat aankopen waaronder een heerlijke dadelsnootcake, huisgebakken volgens grootmoeder recept. Wij zijn het snel eens dat dit echt één van de lekkerste cake is die wij ooit geproefd hebben. Jij zou bijna grootmoeder willen trouwen, alleen maar om haar cake. Later stoppen wij bij een stalletje langs de weg om groente te kopen. Leuk om rechtstreeks producten te kopen bij de boer, het geeft je het idee dat ze verser en daarom lekkerder zijn. Nog voordat wij onze camground bereiken brengen wij een bezoek aan de O' Keefe ranch. De O' Keefe ranch, voormalig eigendom van een pioniersfamilie uit de 19e eeuw, geeft een goed beeld van hoe de mensen hier leefden, werkten en woonden, een welgestelde succesvolle familie wel te verstaan. Daarna op naar onze campground voor vannacht de Silverstar RV Park, mooie locatie aan een meer maar dat is het ook zo'n beetje, de faciliteiten eenvoudig, dat is niet erg... maar ook niet al te schoon. Maar ach... het is maar voor één nacht morgen gaan wij weer verder.