Van Paterswolde naar Abbenes

Nederland, Paterswolde

Gistermiddag vanuit Hoofddorp vertrokken met een bomvolle geladen auto naar Paterswolde. De camper staat daar blinkend en glimmend op ons te wachten. Wederom mogen wij dit jaar gebruikmaken van de camper van Lommy en Wietske (zie verhaal "Eerste camper ervaring"). Lommy heeft gezorgd dat de camper technisch helemaal in orde is en Wietske zorgde dat alles geboend, gewassen en schoon is. Er staan zelfs twee flessen wijn voor ons op de tafel. Wat een lieverds, wij prijzen ons zeer gelukkig met zulke familieleden. De lading werd van de auto overgeheveld naar de camper. Onze (nieuwe) auto blijft daar achter en mag in de garage verblijven, daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken. Het doel van de reis is Normandië en Bretagne (Frankrijk). Wij gaan niet alleen, Sacha en Nol (zie verhaal Canada reis) voegen zich, met hun eigen camper, bij ons maandagochtend bij Hazeldonk aan de Belgische grens, waarna wij samen verder reizen. Na een uitgebreide briefing van Lommy over de technische zaken en van Wietske over de huishoudelijke aspecten vertrekken wij na het ontbijt richting zuid. Ons doel is "Camping het groene hart" te Abbenes. Raar eigenlijk want wij zijn maar 15 kilometer van ons eigen huis verwijderd als wij hier rond 15 uur arriveren, maar ja de eerste 210 km zitten erop. Ik merk dat ik over iets meer ervaring beschik over de kunst "camper rijden" en zit daardoor nogal ontspannen achter het stuur. Na ons geïnstalleerd te hebben op onze bestemming maken wij eerst een wandeling naar de ringvaart waar vele boten van allerlei pluimage op deze zonovergoten eerste pinksterdag dobberen. Daarna re-arrangeren wij onze inboedel op een voor ons logischer manier. Wij kunnen buiten onze diner nuttigen, zou dit een voorteken zijn voor de rest van deze vakantie? Vanavond maken wij het niet laat, A omdat ik afgelopen nacht maar een halfuur geslapen heb en B omdat wij morgenochtend rond 7 uur al willen vertrekken voor de lange trip naar Noord Frankrijk (400km is veel voor een camper).