Dinan

Frankrijk, Dinan

Het is prachtig weer als wij St Malo verlaten. Voordat wij weer Sacha en Nol ontmoeten op camping "Château de Gallinée" te Saint Cast-Le Guildot, maken wij een omweg via Dinan. Wij hebben gelezen dat Dinan een absolute must is. Wij waren van plan om vanaf St Malo een boottocht te boeken over de rivier de Rance om deze stad te bereiken, een zeer aanbevolen excursie. Na geïnformeerd te hebben blijken de nog boekbare afvaarttijden en vooral de te besteden tijd in Dinan geen optie voor ons te zijn. Dan maar met de camper. Wij hebben geluk, wij kunnen parkeren midden in de stad, wat niet vanzelfsprekend is met een huisje op wielen. Dinan is absoluut een aanrader als je in de regio bent. Een prachtig middeleeuwse stad op een heuvel gelegen en beschermd door de drie kilometer lange zwaarste en oudste muren van Bretagne. De haven aan de rivier de Rance is in de 14e tot en met de 18e eeuw van groot belang geweest bij het verhandelen van goederen. Vandaag is het een plezier jachthaven waar ook de toeristische boten aanmeren. De oude straten waaraan veel fraaie vakwerkhuizen opgesteld staan werpen je terug in de tijd, je beland hier in het decor van een Charles Dickens verhaal. Jij verwacht op elke moment "Ebenezer Scrooge" tegen het lijf te lopen. Wij spenderen ruim twee en half uur in deze bijzondere plaats, kosten van het parkeerterrein 0,70€, je leest het goed, een fiets parkeren in Amsterdam is duurder. Onze TomTom vertoont vandaag kuren, hij stuurt ons tot drie keer toe de verkeerde weg op, tja.... Voor TomTom's tijd lazen wij borden en kaarten en wij kwamen ook op onze bestemming aan. Dus op de ouderwetse manier bereiken wij in de middag onze camping waar wij een mooie plek mogen uitzoeken. Hier weer een goed verzorgde camping van alle faciliteiten voorzien, over de kwaliteit van de campings in deze regio alleen maar lof.