Terug naar huis

Nederland, Hoofddorp

De laatste dag. Na een rustig ontbijt en het inpakken van de koffers is er nog tijd om iets te ondernemen. Wij kiezen voor museum "Rynek underground" dit museum beslaat een groot gebied pal onder het grote plein. Sinds 2010 is het mogelijk om af te dalen in de geschiedenis. Het museum is het resultaat van vijf jaar archeologische opgravingen onder het plein en biedt een bijzonder inkijkje in het Krakau van eeuwen terug. Het is een nieuw en modern museum met interactieve informatievoorzieningen. Hier krijg je aan de hand van multimedia presentaties een goed beeld van het verleden. Een aanrader bij een bezoek aan deze stad. Na het museum slenteren wij door het park rondom de oude stad om verkoeling te zoeken want de temperatuur is inmiddels flink opgelopen. Onderweg terug naar het hotel glippen wij even de kerk der Dominicanen binnen waar wij bij binnenkomst een gratis audiogids te leen krijgen. Deze kerk stammende uit de 13e eeuw herbergt de relikwieën van een heilige waarvan ik de naam niet meer weet (shame on me) is in 1850 gedeeltelijk vernietigd na een grote stadsbrand en in 1884 weer hersteld. Om 14.30uur staat ons taxi gereed, over het bedrijf waar wij het vervoer van en naar de luchthaven hebben geregeld eveneens onze excursies zijn wij zeer te spreken, perfecte communicatie, altijd op tijd, vriendelijk personeel, wij kunnen spreken van Poolse "gründlichkeit". Om 18.45 landen wij op Schiphol na een uitstekende vlucht met een KLM cityhopper Embraer 190. Wij hebben in alle aspecten genoten van deze vijfdaagse trip en zijn weer een ervaring rijker. Voorlopig blijven wij thuis en gaan wij de voorbereidingen treffen voor onze volgende reis... The USA... Verslag volgt.