De laatste dag

Nederland, Zuidlaren

Wij reserveren de ochtend om voorbereidingen te treffen op het vertrek morgen. Om 10.30 uur zijn wij geacht het pand te verlaten. Alles wat wij denken niet meer nodig te hebben wordt alvast ingepakt. Ik begin met schoonmaken, hoewel wij schoonmaakkosten betalen laten wij de bungalow graag netjes achter, wij zijn het type dat het huis schoner achterlaten dan wij het aantreffen, over de netheid bij aankomst hebben wij trouwens niets te klagen, het was spik en span.
Na de lunch hebben wij afgesproken met Wietske en Lommy voor een laatste fietstocht. Het wordt weer een mooie afwisselende toer maar voor mijn doen iets te veel van het goede. Aan het eind van de tocht is het minder genieten, ik heb een zere kont en weet niet meer hoe ik op de fiets moet zitten. Ik heb de laatste twee weken heel wat kilometers afgepeddeld maar eelt op mijn billen heb ik nog steeds niet ontwikkeld. Als fransoos ben ik natuurlijk niet zoals de Nederlanders geboren met een fiets tussen de benen. Jan heeft nergens last van. Een duikje in het zwembad brengt een beetje soelaas. Wij sluiten de vakantie af bij Italiaans restaurant Sapori, deze keer hebben wij wel gereserveerd, het valt helaas tegen, de bediening is traag en mijn lasagnes stuur ik tot twee keer toe terug naar de keuken, hoe moeilijk is het om een bolognese saus te maken, en de pasta’s “a dente” te koken?. De lasagnevellen zijn nog keihard en de roze kleurige prut met champignons en spek die op mijn bord ligt zou de maag doen omdraaien van menige Italianen. De overkookte garnalen in de tagliatelle van Lommy lijken meer op “gummy beertjes” dan op schaaldieren. De gerechten van Jan en Wietske zijn wel ok. Ik kies uiteindelijk voor een pizza. Zij zullen ons hier niet zo gauw terugzien. Desondanks hebben wij een mooie dag gehad.

Het waren leuke verhalen. Helaas is het weer voorbij. Op naar het volgende avontuur. Dan gaan we ,zeker je verhalen weer lezen. Goede reis terug,straks👋

Monique 2021-07-23 08:53:51

Goede reis naar huis toegewenst. Ik heb genoten van jullie vakantie verhalen. Groetjes aan Wietske Lommie.

Riekie 2021-07-23 08:57:08

Goede reis gewenst! En.......sterkte met je billen Sylvain! Vriendin Yvonne zou zeggen: "Je moet smeren met een crème of zalf"...

Tea 2021-07-23 09:26:51

Het waren weer smakelijke verhalen, ondanks de niet-zo-smakelijke bezoek aan de Italiaan. Een goede thuisreis.