Campbell River

Canada, Campbell River

Wij rijden naar Campbell River, een tocht van ongeveer 150 km, heel goed te doen dus. Wij kiezen voor de "scenic route" langs de oceaan. Deze valt eigenlijk een beetje tegen want de oceaan is maar af en toe te zien. Wij hebben inmiddels gezelschap gekregen van Nol en Sacha, één van de koppels van het "groepje van vier", het klikt en samen hebben wij het gezellig. De rest van het groepje is alweer zijn eigen gang gegaan. Met z'n vieren bezoeken wij de Milner gardens die bestaan uit een stuk oerwoud, een stuk prachtig aangelegde tuin waar verschillende soorten rododendrons groeien en bloeien en een prachtig huis met zicht op de tuin en op de oceaan. Wij vergapen ons aan de vele colibris die de tuin rijk is, ik heb altijd gedacht dat de colibri een exotisch vogel was, niet dus. Wij worden in het huis rondgeleid door een 81 jarige dame die met veel enthousiasme vertelt over de geschiedenis van het huis en haar voormalige bewoners. De tour duurt eigenlijk veel langer dan het ons lief is want onze gids weet niet van ophouden. Maar ja... deze dame is zo toegewijd dat wij niet durven te interrumperen. Enigszins vertraagd vervolgen wij onze reis naar Campbell River en rijden direct door naar de door ons gekozen camping. Deze wordt echter door ons afgekeurd, wij zijn zo verwend geweest met mooie plekken dat we deze net niet mooi genoeg vinden. Wij besluiten om nog verder te rijden en te proberen om een camping dichterbij de stad te vinden. Wij hebben nog twee campings op het oog, daar aangekomen weten wij niet hoe snel wij moeten omkeren, beide oorden doen ons denken aan een woonwagenkamp. Wij rijden terug naar de, in eerste instantie, afgekeurde camping waar wij een mooi plekje krijgen toegewezen. Omdat het al vrij laat is besluiten wij om in het plaatselijke restaurant te gaan eten, samen met Nol en Sacha. Het diner wordt afgesloten met een verrukkelijke pecannotentaart. Dromerig kijken wij in de verte naar een cruise schip en genieten van een magnifieke zonsondergang. Zo gek is die plek nog niet.