De terugreis

Nederland, Hoofddorp

Vanochtend kunnen wij rustig aan doen, onze vlucht vertrekt pas om 12.50uur. Desalniettemin zijn wij vroeg wakker. Na het inpakken gaan wij op ons gemak ontbijten. Wij zijn ruim op tijd op de luchthaven, het voordeel daarvan is dat wij niet in de rij staan bij de incheckbalie en bij de security controle. Een Airbus A320 van Sata Airways vliegt ons in 3uur en 55 minuten naar huis. Wij zitten comfortabel op de eerste rij, maar dit is niet geheel toevallig. Op onze eerste binnenlandse vlucht vanaf Terceira naar Faial, heeft Jan bij de balie van de luchtvaartmaatschappij de stoelen al laten reserveren... Ja brutale mensen hebben de halve wereld. Het vliegtuig van Sata ziet er netjes uit, het interieur is uitgevoerd in rustige tinten grijs, beige en donker blauw. De leren fauteuils geven het een klassieke indruk. Het uniform van het cabinepersoneel ziet er eveneens verzorgd uit en met een combinatie van donker blauw en hemelsblauw, ziet het eruit zoals een uniform behoort uit te zien. Dit genereert een rustige sfeer en een professionele uitstraling. Wat een verschil met het gifkikkergroen uniform en de bonte gekleurde stoelen van Transavia. Tijdens de vlucht krijgen wij een warme lunch aangeboden met een drankje en een kopje koffie of thee toe... lekker ouderwets vliegen dus. Vanavond slapen wij in onze eigen bed zonder het geroep van de "ouwe ei" vogel op de achtergrond.... Dit vraagt om uitleg.... Vanaf de eerste dag van deze vakantie hebben wij ons verbaasd en vooral geamuseerd om het geluid geproduceerd door een vogel. Het gaat ongeveer zo....."oooouuuuwwwwaaaaaa oooouuuuwwwwaaaa eeeiiiii, oooooouuuuwwwwwwa oooouuuuuwwwwa eeeeiiii" daarom werd het beest door ons gedoopt als het "ouwe ei" vogel. De Cory's shearwater (nooit eerder van gehoord), zoals hij officieel heet, is een soort meeuw die op de eilanden voorkomt maar helaas met uitsterven bedreigd. Zijn vreemde kreet hoor je alleen s'nachts als hij naar zijn nest terugkeert na een hele dag vissen op zee. Wil je het zelf horen "copy en paste" het onderstaande link in de balk van je browser.

Wij sluiten deze reis af en kijken uit naar een nieuwe bestemming, al weten we nog niet waar naar toe en wanneer.