Achter op de brommer

Vietnam, Đà Lạt

Wij hebben geen spijt van onze besluit om te blijven. De hele dag toeren wij in de omgeving achter op de brommen, echt een aanrader. wij beginnen met de stad te verkennen, eerst naar Crazy House, een vreemde bouwsel die nogal wat stof doet opwaaien bij de Vietnamezen, het is heel bijzonder en mooi. Wij vervolgen onze trip richting de zomerse paleis van de laatste keizer, een mooi art deco gebouw, het interieur is nog intact, zelfs de originele meubels staan er nog. Wij verlaten de stad om een aantal dorpen te bezoeken waaronder "Chicken village" heel toeristische maar wel de moeite waard, wij vinden het maken van de zijde en het houden van de zijderupsen in het bijzonder interessant. Wij lunchen onderweg in een typisch Vietnamees restaurant waarvan de vloer bijzonder smerig is, het eten daarentegen is uitstekend. Om 5uur arriveren Jeroen en Esther met de bus uit Nha Trang, wij gaan met elkaar eten in een restaurantje waarvan de eigenaar nog kort geleden in Nederland is geweest, hij spreekt zelfs nog enkele woorden Nederlands. Morgen vertrekken wij naar Ho Chi Minh oftewel Saigon.