Een reisdag

Duitsland, Trier

Het heeft wederom de hele nacht geregend, ondanks het gekletter op het dak heb ik redelijk goed geslapen, blijkbaar wen je er aan. Vanochtend zijn wij vroeg uit de veren, het is weer een reisdag. Eerst rustig onze ontbijt nuttigen, toiletteren en douchen voor dat wij in de startblokken staan. Kennen jullie die douchehokken van campings? Zij bestaan uit twee gedeelten, een voorhokje waar je je kunt uitkleden vaak voorzien van een miezerigere bankje dat zo kort is dat er makkelijk van afglijdt, doorgaans is deze humide waardoor je vochtige billen krijgt. Als je uit de kleren bent kom je in het tweede gedeelte waar je kunt douchen, deze is meestal nog nat van je voorganger maar geen gezeur je kunt je wassen. Soms moet je nog in een gleuf een munt inwerpen voordat je water krijgt en natuurlijk houdt de waterstroom op als je net ingezeept bent en je je wil afspoelen. Dan het aankleden weer, terug in de voorste gedeelte van je hok waar inmiddels alles kletsnat is geworden, je broek aantrekken is een ware acrobatische kunst, jij balanceert op één been en wringt je in rare bochten om het andere been de broekspijp in te krijgen terwijl je de andere broekspijp omhoog houdt om die droog te houden.... En ja hoor... Je verliest even je evenwicht en voor je het weet zien je broekspijpen eruit of je net erin geplast hebt. Wij verlaten Trier om 10.00ur en zijn onderweg naar Strasbourg, het eerste gedeelte van de reis leidt ons door een mooie heuvelachtige bosrijke omgeving, het is heel rustig op de weg. De rest van de trip is via de autoweg ook hier verloopt alles prima. Na 220 km arriveren wij bij de Dethleff dealer die de camper van en M en P in orde moet maken. Wij moeten een kleine halfuurtje wachten voordat wij geholpen worden omdat wij tussen de reguliere afspraken worden gepropt, men excuseert zich daarvoor, wij vinden het niet erg, wij zijn blij dat wij geholpen worden. De pomp wordt vervangen en wordt gecontroleerd op goed functioneren, er zijn geen kosten aan verbonden het valt onder garantie, de eventuele kosten waren sowieso voor de rekening van de firma Booij. Onze camping in Strasbourg is helemaal vol geboekt, blij dat ik van te voren gereserveerd heb, andere camperaars die op de bonnefooi aankomen moeten zich tevreden stellen met een plek op het parkeerterrein. Grote schrik wanneer Maureen komt vertellen dat de waterpomp het weer begeeft heeft, de reparateur die ik kort daarna aan de telefoon heb, begrijpt het niet, hij vermoedt dat een achterliggende probleem is, misschien een kortsluiting. Hij is niet blij mee maar we mogen morgenochtend weer langskomen voor een nieuwe reparatie. Tot opluchting van iedereen is het probleem één uur later opgelost, Paschal is in de "manual" gedoken, het systeem moest na de reparatie ontlucht worden. Hopelijk houden de technische problemen er nu mee op. Wij eten vanavond een pizza in de camping restaurant en gaan vroeg naar bed moe van alle commotie. Morgen gaan wij Strasbourg verkennen.

Geweldig beeldend verhaal over de douche en het “humide” bankje. 😂😂

Marjon 2019-09-27 09:05:46

Hahaha heel komisch geschreven En hopelijk nu wat beter weer. En geen reparatie meer nodig. Veel plezier nog👋

Monique 2019-09-27 09:06:56

Leuk verhaal!! Het blijft kamperen......... Veel plezier!

Tea 2019-09-27 09:25:50

Dat is me wat, sneu voor Maureen en Pascal. Hopelijk zijn de problemen nu echt opgelost. Fingers crossed! Ik moest wel lachen om jouw acrobatiek in de doucheruimte :-). Geniet van Strasburg.

Lidy 2019-09-27 12:01:33

Fitness in de doucheruimte ipv in het zwembad 🤗