Door de Ardennen naar Trier

Nederland, Veldhoven

Wat voelde ons bedje koud aan gisteravond toen wij er instapten, de meegenomen extra fleece dekens, komen goed van pas, dank je Jan, jij denkt ook aan alles. Wanneer de duisternis invalt wordt het op het terrein heel donker, de paden zijn schaars verlicht, wij zijn blij met onze zaklantaarn. Ik ben bijna in slaap als een bloeddorstig monstertje met een hoog irritant gezoem probeert zich aan mij te vergrijpen, gelukkig hebben wij ook aan de muggenmelk gedacht, dat kreng zit natuurlijk nog wel aan boord en zal komende nacht weer een poging wagen. In de verte het continu gebrom van de autosnelweg, de fluitende toon van taxiënde en opstijgende vliegtuigen van Eindhoven airport, het begint te schemeren.... Brabant wordt langzaam wakker, tijd om op te staan. Vandaag verwacht ons een rit van 264 km, dankzij de nieuwe verkeerssituatie passeren wij Maastricht en Luik zonder probleem. Voorbij Verviers ontmoeten wij elkaar op een parkeerplek voor een lekker en gezonde lunch bereid door M en P. Als achtergrond het glooiende landschap van de Ardennen, De bomen getooid in prachtige herfsttinten benadrukken dat de zomer nu echt voorbij is, elk seizoen heeft zijn charme, ook de herfst met haar warme kleuren. De reis verloopt prima tot anderhalf kilometer voor de eindbestemming, een wegomlegging zorgt voor file en vertraging, het kan gebeuren. In de stromende regen komen wij aan bij Camping Treveris in Trier. De ontvangst is het allerminst vriendelijk (hadden wij al gelezen bij de recensies, er wordt naar je gesnauwd of tenminste zo klinkt het, zou dit door de taal komen, de klank van Duits is niet bepaald oorstrelend. Onze verblijfplaats is een stadscamping aan de Moezel gelegen en op loopafstand van het centrum, daarom hebben wij hiervoor gekozen, de staanplaats is een stuk kleiner dan die van gisteren en deze keer geen comfortabel privé sanitaire maar een tientallen plees langs een lijn gerangschikt, gescheiden door dunne wanden die de minimum aan privacy bieden, de douches zijn van hetzelfde kaliber, ik moet toegeven dat het schoon uitziet. Na ons geïnstalleerd te hebben wandelen wij een uurtje langs de rivier, lekker om de benen te strekken na zo'n lange zit. De harde regen is gestopt het miezert nog een beetje. Wij zijn tot zover niet echt gecharmeerd van de stad. Trier oogt een beetje armoeiig, veel verpauperde panden en donker grijze gebouwen die nodig aan een grote schoonmaakbeurt toe zijn, maar misschien is dit alleen de buurt waar wij zitten, wij hebben van de stad nog weinig gezien. Morgen trekken wij de hele dag uit om de stad te bezoeken.

Jullie hebben hopelijk verwarming in de Camper? Fijne dag!

Tea 2019-09-25 12:43:59

Trier is ideaal niet zo gezellig meen ik me te herinneren van een tijdje geleden. Alleen het centrum had een beetje charme. Hopelijk hebben jullie toch een leuke dag daar.

Lidy 2019-09-25 15:30:15

Je kunt een prachtige rondwandeling maken door Trier. Het park is prachtig en laat mooie gebouwen zien. Wij hebben van de zomer Trier bezocht 😊