Terug naar huis

Nederland, Hoofddorp

Voor het ontbijt pakken wij de koffers weer in, het is tijd om naar huis te gaan. Eerlijk gezegd vind ik het niet erg want ik voel me helaas nog steeds niet lekker, en als je niet lekker bent dan wil je het liefst in je eigen huis zijn. Na het ontbijt nemen wij afscheid van onze gastvrouw en kopen wij nog een aantal flessen champagne van hun eigen merk. De reis naar huis verloopt voorspoedig. Onderweg stoppen wij nog bij een aspergeboer om wat lekkere super verse asperges in te slaan. Wij kopen er ook geurige aardbeien. De weg naar de Belgische grens leidt ons door mooie en soms ook minder mooie dorpjes afgewisseld met bosrijke en schaduwrijke wegen. Wij moeten af en toe een flinke bui trotseren, maar de zon laat zich ook af en toe zien. De temperatuur is inmiddels weer gezakt naar 14 graden en dat op de eerste dag van de zomer. Wat een verschil met de heenreis. Voordat we de grens met België passeren beslissen wij om een stopje in Rocroi te maken om te lunchen....ja, ja weer Rocroi... Zo heb je nog nooit van een plaats gehoord en binnen 3 dagen ben jij er twee keer te vinden. Straks denken zij nog dat wij bij de dorp horen. In Brussel komen wij terecht in een lange file..... Jammer dit kost tijd. Tegen 19uur komen wij aan in Amsterdam waar we eerst Ton en Marianne thuis afzetten. Wij kijken terug op een geslaagde en gezellig uitje. Heel jammer dat mijn gezondheid weer de boel een beetje verpest... Ik had het niet erg gevonden om iets meer proeverijen te doen. Maar wie weet, goede gelegenheid om ooit naar de Champagne terug te keren, echter naar een ander onderkomen. Het was niet slecht maar om te zeggen ik zou het aanbevelen.... Nee toch niet. Te veel gemakzucht van onze gastvrouw ten aanzien van servicegevoel voor haar gasten.... Tja service zit mij eenmaal in de bloed en ik zou het toch anders doen.