De start

Nederland, Haarlemmermeer

Het wordt onze vierde camperreis en wederom gaan wij niet alleen op stap. Onze vrienden Maureen en Paschal uit Loenen aan de Vecht gaan, met eigen gehuurde camper, mee. Maureen en Paschal zijn beide oude collega's van mijn Transavia tijd, wij kennen elkaar sinds 1980 en zijn al heel lang vrienden. Het begin van de herfst is misschien niet het ideale seizoen om te kamperen (lees camp PE ren) de dagen worden korter en de temperatuur daalt, een voordeel is dat het waarschijnlijk overal wat rustiger is. In oktober vorig jaar dachten wij heel vroeg te zijn met het reserveren van onze campers, mooi niet dus, de eerste mogelijkheid voor de door ons gekozen wagens was eind september, blijkbaar is campervakantie heel populair in Nederland. Als "bijna" ervaren camperaars weten wij wat ons te wachten staat maar ben heel benieuwd naar de ervaring van M en P, na mijn weten hebben zij nooit een voet op een camping gezet, het wordt omschakelen, zij zijn meer vier en vijf sterren hotels gewend, aan het gebrek aan enthousiasme zal het in ieder geval niet liggen, zij hebben erg zin in. Na een telefoontje van de Firma Booij aankondigend dat de Campers gereed staan, vertrekken wij om 11.40 uur met vol geladen auto richting Almere waar wij onze mobiele onderkomens overhandigd krijgen. Alvorens wij mogen vertrekken krijgen wij uitvoerig uitleg over het gebruik en de "do's en don'ts", daarna volgen nog wat formaliteiten zoals het betalen van de borg. Voor dat wij het bedrijf verlaten controleren ik nog even of alles naar behoren functioneert.... Niet dus... Onze koelkast vertoont kuren... Maar afijn na ongeveer 30 minuten is alles weer in orde. Tot onze verbazing zien wij Paschal, die al onderweg naar Loenen was om zijn camper in te richten, terugkeren naar het bedrijf. Bij de eerste de beste bocht vloog een kastje open met als gevolg lade en wat serviesgoed kapot. Niet zijn schuld er ontbraken wat schroeven die de boel op zijn plek moet houden. Wij overhevelen de inhoud van de auto in de camper en verlaten eindelijk Almere om 15 uur, onze auto laten wij bij het camperverhuurbedrijf achter. Voor de eerste rit doen wij er rustig aan, onze eerste overnachting is gepland op mini camping de Veldhoeve in Veldhoven. Het is onderweg druk, zoals altijd in Nederland en onderweg krijgen wij ook een fikse bui op ons dak. Het is rustig op de camping en wij mogen zelf een mooie plek uitkiezen, het hoogseizoen is hier duidelijk voorbij. De camping ziet er zeer verzorgd uit, wij beschikken over privé sanitaire en alles ziet er spik en span uit, goed begin. Tijd voor ons om alles uit te pakken en een plek te geven in één van de talloze kastjes, wat zit zo een camper toch vernuftig in elkaar, elk hoekje wordt benut. Rond 20 uur komen M en P en samen genieten wij van een simpele maar lekker bordje bami door Jan klaargemaakt. Wij praten nog even na over de allereerste ervaring en gaan alle vier vroeg ons bedje opzoeken. Morgen rijden wij naar Trier in Duitsland.

Veel plezier!

Marjon 2019-09-24 07:18:52

Veel plezier! Enne .... in de Elzas hebben ze hele lekkere wijnen.

Lidy 2019-09-24 09:12:30

Heel goede reis gewenst! Geniet ervan! Kijk uit naar het reisverslag

Tea 2019-09-24 10:27:54

Een goed begin is het halve werk. Veel plezier gewenst !

Marianne & Anton 2019-09-24 17:06:23

Veel plezier! Veilige kilometers op jullie trip!