Hanoi ontdekken

Vietnam, Hanoi

De hele dag lopen wij door de stad, ik denk dat we wel zo'n twaalf kilometer afleggen. Het is heel druk, een aantal scholiere die we bij de "Temple of Literrature" ontmoeten vertellen ons dat het "Teacher's day" is. Deze meisjes studeren Engels en willen graag hun vaardigheden met ons oefenen. De tempel zelf is heel mooi en vreedzaam een oase van rust in het midden van de drukke stad. Later bezoeken wij het mausoleum van Ho Chi Mijn, zelf is hij op visite in Rusland voor een opknapbeurt, tja het valt niet mee om een mummie te zijn. Het vervolg van onze stadstour brengt ons naar de "One pilar Pagoda" leuk, maar veel kleiner dan wij verwachten hadden, het origineel is helaas door de Fransen in de fik gestoken toen ze het land moesten verlaten. Voor dat wij richting onze hotel gaan, drinken wij een pilsje op een terras aan het meer, belaagd door jongens die ons proberen aansichtkaarten, kaarten van het land en boeken aan te smeren. Na een copieus doch goedkoop maal in het "Red River Café" gaan wij naar bed want morgen moeten wij weer vroeg op voor een tweedaagse tour naar Halon Bay.