Bryce Canyon

Verenigde Staten, Utah

Wij brengen vier uur door in "Bryce Canyon National Park" onszelf belovend dat deze echt het laatste park is dat wij bezoeken. Deze canyon is aanzienlijk kleiner dan de Grand Canyon maar minstens zo indrukwekkend. Voor sommige is Bryce mooier dan Grand, ik vind ze te verschillend om ze te kunnen vergelijken. Grand is imponerend door zijn grootheid, Bryce is fascinerend door zijn scherpe vormen en zijn kleurennuances. De rode tint van de spitsige rotsen vervaagt om aan de top wit te eindigen, alsof de kleur is weggespoeld door de regen. Het groen van de vele pijnbomen die rondom en tot diep in de canyon groeien verzacht de grilligheid van het panorama, weer vergapen wij ons aan de wonderbaarlijke schoonheid van de natuur. Wij lopen vandaag wederom de nodige kilometers op de uitgezette paden maar kiezen om niet in de kloof af te dalen, het is diep en je moet tenslotte weer omhoog. Dit oord dankt zijn naam aan Ebenezer en Mary Bryce die als Pioneers hun hut bouwden aan de rand van de canyon. Aan het eind van deze vermoeiende dag trakteren wij onszelf met een smakelijke buffet in het restaurant van het Best Western Hotel. Wij zijn begonnen aan de laatste week van deze geweldige reis, wij verblijven nog drie dagen in Las Vegas, wat misschien te lang lijkt maar het geeft ons de mogelijkheid om uit te rusten voordat wij onze reis naar huis aanvangen.