Op naar Tenerife

Nederland, Hoofddorp

Met Arkefly naar Tenerife. Vertrektijd 10.00uur dit betekent dat wij niet op een onchristelijk tijd ons bed uitmoeten, desondanks heb ik geen oog dichtgedaan. Omdat wij via internet al ingecheckt hebben dachten wij snel klaar te zijn op Schiphol, niets is minder waar, wij hebben 1 uur, ja jij leest het goed 1 uur in de rij gestaan alléén om onze bagage af te kunnen geven bij de drop off balie, de door ons geprinte instapkaarten werd door de medewerkster van Serviceair door het midden gescheurd en er werden nieuwe geprint, de zelf geprinte instapkaarten blijken niet te werken, wat een efficiency en vooral wat een verspilling van tijd. De vliegtijd van 4.20 uur geeft mij de tijd om erover na te denken wat deze bestemming voor mij betekent. Er zijn van die plekken op de wereld die zich aan je opdwingen en Tenerife is voor mij zo'n plek. Ongevraagd heeft dit eiland een bijzonder plaats in mijn leven genomen. Voor degenen die het (nog) niet weten volgt hier een korte uitleg. Tenerife is de plek waar ik op mijn 37ste mijn vader heb leren kennen. Na 40 jaar Afrika had hij besloten om zich op dit eiland terug te trekken samen met zijn vrouw. Als kind van gescheiden ouders had ik tot die tijd geen contact met mijn vader. Na het overlijden van zijn (tweede) vrouw zocht hij contact met mij. Ik zal jullie besparen de scala aan gevoelens en emoties die dit bij mij teweeg bracht van woede tot medelijden en verdriet, maar dit is een reisblog en geen "lieve Martine". Helaas hebben wij weinig tijd gehad om een echte relatie op te bouwen, twee jaar na onze eerste ontmoeting is mijn vader overleden. Door die voorgeschiedenis heb ik het eiland heel vaak bezocht, toch verheug ik mij erop om hier terug te zijn. Het is nu wel 7 of 8 jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Wij hebben een appartement geboekt in "Playa de las Americas", het meest toeristische gedeelte van het eiland, in dit jaargetijde is hier meer kans op mooie weer, koud zal het in ieder geval niet zijn, op de Canarische eilanden wordt het nooit echt koud en ook nooit te warm. Persoonlijk vind ik Tenerife het mooiste eiland van het Canarische archipel door zijn verscheidenheid aan landschappen heeft het veel te bieden, de ruigheid van de zuidkust, het spectaculaire maanlandschap van de "Parque del Teide", maar ook de lieflelijkheid van de naaldbomenbossen van het noorden. Wist jij dat de Carnaval van Tenerife na Rio de Janeiro de grootste is? Het is hier een "mega event". Wij hebben een huurauto gereserveerd maar alvorens we deze krijgen hebben wij wederom ruim 1 uur in de rij moeten staan, weer zo'n typische voorbeeld van slechte georganiseerde arbeid. Wij laten onze goede bui niet verpesten en besluiten verder geen aandacht aan te schenken. Het hotel vinden is minder makkelijk dan wij dachten maar we zijn er. Wij hebben onze intrek gedaan in een studio, eenvoudig maar compleet ingericht, prima voor één weekje. Wij kijken niet op zee maar op een levendige straat wat op zich best gezellig is. De weergoden zijn ons helaas niet gunstig gezind, veel donkere wolken en een krachtige wind maken het dragen van het meegenomen vestje niet overbodig. Wij hebben nog geen plannen gemaakt voor morgen wij zullen zien wat de dag brengt.