Een ontspannende dag

Nederland, Ommen

Omdat het afgelopen nacht weer een slapeloze nacht dreigde te worden heb ik een slaappil ingenomen en zodoende heb ik een redelijk nachtrust gehad. Uitslapen op de camping zit er niet in, de vogels beginnen rond 4 uur te kwetteren (dat gesjilp ik kom toch hier voor mijn rust) en de campinggasten zijn al rond 7uur30 in de weer, zit er dus niets anders op dan opstaan. Voor het ontbijt even een bezoek brengen aan het toilet/douche-gebouw, want voor dit soort bezigheden is het nog steeds behelpen in een camper. Vanochtend fietsen wij op onze gehuurde tweewielers naar het 3 kilometer verder gelegen Ommen. Wij zitten lekker aan de Overijsselse Vecht genietend van de warme zon en van de drukte om ons heen. Het is vandaag Hemelvaartsdag en het is alsof heel Nederland massaal aan het recreëren is, op de fiets, met de auto, op het water, aan het water noem maar op. Wij fietsen nog een stuk verder en zijn terug op de camping voor de lunch. Het is hier heel druk geworden, de plaatsen die vanochtend vroeg nog vrij waren zijn inmiddels allemaal bezet. Na de lunch maken wij een mooie fietstocht door een prachtige omgeving richting Lemele en de Lemelerberg. De Lemelerberg maakt deel uit van de Sallandse heuvelrug en zoals alles wat in Nederland berg heet betreft het een heuveltje, toch halverwege de beklimming krijg ik even het gevoel dat ik de Alpe d’Huez aan het beklimmen ben, ik moet toch iets doen aan mijn conditie. Vandaag was het een geslaagde en ontspannende dag, morgen gaan wij weer verder, wij hebben nog niets besproken, dus het is zien waar we terecht komen en kunnen, want het is overal druk met dit lange weekend.