Toeren met vrienden

Nederland, Zuidlaren

Vandaag blijven de jassen aan de kapstok hangen, de zon is weer van de partij, de temperatuur aangenamer en het bos ziet er weer vrolijk uit. Peter en Monique melden zich weer, tijdens de onmisbare “bakkie leut” bespreken wij het plan voor de dag. Wij gaan voor een fietstoer uitgedacht door zwager Lommy. De afwisseling van bossen, dorpen, beekjes enz… maakt het wederom een plezierige tocht. Vanzelfsprekend komen wij, vandaag ook, een hunebed tegen, deze is duidelijker een maatje meer dan die van gisteren, ik heb iets met hunebedden, zij fascineren mij. De lunch wordt genuttigd op een terras aan de brink van het karakteristieke Gasteren. Deze omgeving is voor P en M niet helemaal onbekend, zij hebben eerder in deze regionen getoerd. Aan het eind van de middag nemen wij afscheid van de “Duifjes”, zij gaan huiswaarts en wij nemen een verfrissende duik in het zwembad die ondertussen weer in orde is. ‘s Avonds gaan wij nog even langs bij Wietske en Lommy.