Mi Son en nog meer

Vietnam, Hội An

Vanochtend gaan wij naar Mi Son, een tempelcomplex in de trend Borobudur in Indonesie en Anchor Wat in Cambodja, het valt eigenlijk tegen want meer dan een grote ruine is er niets te zien. Vanmiddag wandelen wij door Hoi An met Jeroen en Esther die wij weer tegengekomen zijn (de Hollanders uit Halong Bay). Wij bezoeken een prachtige, kleurrijke markt met een enorme variëteit aan fruit, groente en vis. Ik heb daar een zijde zwarte kimono besteld die in 2 uur op maat wordt gemaakt en dit voor 13 dollars, ongelooflijk. Morgen vertrekken wij naar Nha Trang waar wij van plan zijn een paar dagen te verblijven om  lekker aan het strand te luieren. Het is nog steeds schitterend weer, heet met overdag temperatuur rond de 33 graden wat volgens de Vietnamezen abnormaal is voor het tijd van het jaar, het zou nu kouder moeten zijn en moeten regenen, het is tenslotte winter. Het is ons verteld dat 1 jaar geleden rond deze tijd 16 graden was met veel regen... Wij boffen. Wij zitten te dubben over ons bezoek aan het Mekong Delta, er schijnen op het moment daar veel ziektes te heersen zoals o.a. cholera en malaria ter gevolge van het typhoon die een paar weken geleden over het land raasde. Het wordt ons afgeraden om in ieder geval daar lang te verblijven.