Afscheid van Sacha en Nol

Frankrijk, Plouézec

Na drie nachten te hebben gebivakkeerd op Camping "Château de Gallinée" wordt het weer tijd om onze nomadenbestaan weer op te pakken. Wij nemen afscheid van Sacha en Nol die tot en met donderdag hier blijven. Wij trekken verder naar het westen toe, richting de punt van de neus van Frankrijk. Ons doel is morgen de hele dag door te brengen op "Ile de Brehat", wij zoeken dus een camping niet al te ver van de veerboot. Onze keuze valt op camping "Le Cap Horn" in Plouézec, zeer rustig, prachtig aan zee gelegen, met terrasvormige kampeerplaatsen. Het mooiste uitzicht die we tot nu toe hebben gehad. Een nadeel, het vergt nogal wat manoeuvres voordat je netjes op je plek komt te staan maar als inmiddels beoefend camperrijder draai ik mijn hand er niet voor om. Vanaf onze panoramische plek genieten wij van een schitterend zonsondergang over zee, de lucht wordt roze, even later paars en in de verte tekenen zich de contouren van de "Ile de Brehat" en de kleinere omliggende eilanden af. Wat Jan betreft zou wel wat meer reuring op de camping mogen zijn, ik vind de rust heerlijk.