We hit the road again

Canada, Lake Louise

Vóór vertrek uit Banff, regelen wij wat "camperszaken", zoals het legen van de vuilwatertank, het vullen van de schoonwatertank wat niet gaat, wij krijgen onze slang op geen enkele manier aangesloten. Gelukkig is campingsvolk altijd behulpzaam, wij mogen een waterslang lenen van een meelevend lotgenoot. Wij gooien eventjes 100 liters benzine in onze dorstige camper en vervolgens doen wij nog wat boodschappen bij de supermarkt Safeway waar wij gelijk een kortingskaart regelen. Jij bent tenslotte Nederlander. Tegen 10 uur zijn wij eindelijk zo ver en beginnen aan onze tocht naar Lake Louise. Wij kiezen bewust om via de "scenic route" te reizen i.p.v. via de "highway" omdat wij namelijk hebben gelezen en gehoord dat de kans om wilde dieren te spotten veel groter is. Waarschijnlijk hebben de dieren vandaag een "day off". Op twee vogeltjes en een eekhoorntje na komen wij niets tegen, maar ook helemaal niets, niet eens een konijn. De frustratie neemt toe als andere Hollanders van de "Canadream club" ons vertellen beren en elanden gezien te hebben. Om het nog erger te maken laten zij zelf foto's zien van zwarte beren op nog geen 5 meter afstand van hun camper. De aanblik van Lake Louise verzacht een beetje de pijn. Wat een prachtig gezicht. Het meer is nog gedeeltelijk bedekt met sneeuw en ijs, wat een feeëriek beeld biedt. Nadat we een plekje op de campground van Lake Louise Trailer hebben bemachtigd en onze lunch hebben genuttigd, gaan wij weer toeren met de hoop om toch nog wat beesten te zien.....maar tevergeefs. Hopelijk komen we ze wel verder tegen tijdens onze trip..... Anders wordt het toch een bezoek aan Artis na terugkomst in Nederland.