Portree - Inverness

Verenigd Koninkrijk, Inverness

Midden in de nacht schrikken wij wakker van een borrelend geluid uit de badkamer afkomstig. Luchtbellen komen omhoog in de toiletpot, het doucheputje en de afvoer van de wastafel. In een poging dit vreemd fenomeen te stoppen trekken wij het toilet door.... Help.... In plaats van doorspoelen vult de toilet zich helemaal om vervolgens zich langzaam helemaal terug te trekken tot de pot geheel leeg is. Wij hebben een "déja vu", het riool is verstopt, dit hebben wij, net voor ons vertrek, in ons eigen huis meegemaakt, wij herkennen de "symptomen". Thuis is het al onprettig, hier in het hotel op de begane grond met ik weet niet hoeveel bovenburen die straks hun toilet zullen doortrekken kunnen de consequenties desastreus zijn, ik krijg er al visioenen van. En wat als wij in hoge nood zijn? Wij zullen ons eerst moeten aankleden, de deur uitgaan en via de straat het hotel weer in om gebruik te maken van het toilet bij de receptie, toch niet zo leuk meer een kamer met privé entrée. Het is 2uur, wij kunnen nu geen actie ondernemen, wij proberen de slaap weer te vatten hopend op een goede afloop. Wanneer wij wakker worden wagen wij het om nog één keer door te spoelen.... Niets meer aan de hand.... Pffff wat een opluchting. De eigenaar van het hotel brengen wij uiteraard op de hoogte, ik vermoed dat dit probleem binnenkort zal zich herhalen. Nu genoeg "toiletpot" verhalen voor vandaag. Vandaag zijn wij weer onderweg, eerst met de bus van Portree naar Kyle of Lochalsh en verder met de trein in tweeënhalf uur naar Inverness. Ik begin zo langzamerhand genoeg te krijgen van dit nomadenbestaan, sinds wij onderweg zijn heb ik niet één keer mijn koffer kunnen uitpakken, ik krijg behoefte aan rust, Jan heeft deze keer minder last van, het is meestal andersom. Wij spraken vanochtend een Nederlands echtpaar die dezelfde route volgt zonder extra nachten te hebben bijgeboekt, zij kwamen gisterenavond laat op Skye en vertrekken weer vroeg zonder de gelegenheid te hebben gehad om het eiland te zien. Ik ben blij dat wij meer tijd hebben ingepland. Wij laten de regen achter ons, bij aankomst in Inverness schijnt de zon. Wat worden wij verwend met onze laatste logement in Schotland, onze B&B bevindt zich op loopafstand van het stadshart in een nette straat met monumentale villa's. Onze kamer is zeer ruim, comfortabel, tot in de details stijlvol gemeubileerd en beschikt over een riante moderne badkamer. De ontvangst is warm en het allervriendelijkst. Wij gaan hier lekker genieten.

Geniet ervan! Een beetje bijkomen na alle regen.................

Tea 2018-09-15 11:30:45

Dat ziet er heel geschikt uit. Dat wordt lekker slapen vannacht 😴. Geen borrelende toiletpot meer 😦. Geniet van Inverness

Lidy 2018-09-15 16:15:12

Beste remedie tegen een borrelend toilet: pak zelf ook een borrel!