Van Bluff naar Moab

Verenigde Staten, Moab

Vanochtend voor het eerst sinds wij voet hebben gezet op dit continent genieten wij van een goed hotelontbijt, vers jus d'orange, zelf gemaakte jam, roereieren met bacon, vers fruit, weer een pluspunt voor deze charmante locatie, ik beloon het met een lovende recensie op Tripadvisor. Gisterenmiddag zijn wij de grens met Utah gepasseerd en daarbij zijn wij beland in een andere tijdzone, het is hier een uur later wat reduceert de tijdverschil met Nederland met acht uren i.p.v. negen. Onze volgende bestemming is relatief dichtbij (170km), wij doen het rustig aan. Bij de eerste gelegenheid die we tegenkomen geven wij de auto een wasbeurt zodat hij zijn oorspronkelijk zilvergrijze kleur terugkrijgt. Het landschap onderweg is glooiend, heuvelachtig met veel groen en bloemen het doet ons denken aan Zuid Frankrijk. Langs de weg waarschuwen verkeersborden voor overstekende reeën, snel ontdekken wij dat het geen overbodige waarschuwing is gezien de ontelbare remsporen en bloedvlekken op het asfalt, tel daarbij acht verse kadavers in de berm dit op een traject van nog geen 20 kilometer, reden genoeg om mijn snelheid aan te passen, ik hoef niet zo'n beest op mijn motorkap, het zijn flinke jongens. Vanmiddag trekken wij in bij Motel Rustic inn te Moab, de kamer is ruim, schoon en van alle gemakken voorzien zoals wij inmiddels gewend zijn in dit land. Voordat wij een wandeling door het stadje doen, zoeken wij verkoeling in het zwembad, het is vandaag weer 34 graden. Moab is een levendig stadje met een vriendelijke uitstraling, het ziet er verzorgd uit en biedt relatief een groot aanbod aan winkels en restaurants, het valt ons niet tegen. Jan draait nog een wasje in de wasserette van het motel, ik werk mijn verhaal bij en verder doen wij niets meer, wij rusten een beetje uit. Morgen weer een nationaal park op het programma. Ik wil hierbij ook bedanken voor de lieve, leuke en soms grappige reacties die ik op mijn blog krijg, ik beantwoord ze niet allemaal stuk voor stuk maar weet dat ik het apprecieer.