Oban- Fort William

Verenigd Koninkrijk, Oban

Vandaag weer een treindag. Wij verlaten Oban om naar het noordelijker gelegen Fort William te reizen. Het is nog steeds niet droog, wij zijn genoodzaakt een taxi te nemen willen wij niet de rest van de dag als verzopen katten eruit zien. Het eerste stuk van de trip kennen wij eigenlijk al, wij gaan namelijk terug tot Criandlarich waar wij moeten overstappen. Vanaf hier begint voor ons een nieuwe stuk. Wij rijden vandaag door de echte hoge "Highlands" en mogen genieten van de spectaculaire panorama's die aan ons voorbij trekken. Indrukwekkende en adembenemende landschappen, snelle stromende rivieren, kabbelende beken gevoed door het genereuze hemelwater, watervallen als zilveren guirlandes die de mossige berghellingen versieren. De onherbergzame, ruige moerasachtig steppen zijn het perfecte decor voor fantasie- en fictiefilms, ik kan mij gemakkelijk inbeelden dat hier mythische wezen als draken en driekoppige slangen huisvesten, niet voor niets zijn er in deze regio opnames gemaakt voor de serie "Game of thrones". Hier is er geen weg en geen auto te bekennen, wel af en toe doorweekte dappere wandelaars met rugzakken, de leegte en de weidsheid is zowel fascinerend als beangstigend. Wij logeren in Fort William in een guesthouse (met 14 kamers eigenlijk meer een mini hotel). Onze gastheer is zeer gastvrij en vriendelijk, het etablissement ziet er netjes en proper uit en beschikt over een super snelle Wifi, waarschijnlijk de beste logeeradres tot zover op deze voyage. Na een voedzame lunch brengen wij een bezoek aan het lokale museum, waar wij onze verdiepen in de bewogen geschiedenis van dit gebied, zo leren wij bijvoorbeeld dat Fort William haar naam te danken heeft aan het fort die hier werd gebouw voor onze eigen Willem van Orange. Helaas is van het fort zelf geen sporen meer te vinden. Het museum helemaal gerund door vrijwilligers rekent geen entreeprijs maar een donatie is geapprecieerd waar wij uiteraard aan voldoen. Morgen wordt het een lange reisdag naar Het eiland Skye, hoewel het spannend wordt want vandaag heeft de ferry niet gevaren... Afwachten wat morgen brengt.

Mooie foto's van het ruige landschap! Het zou mij ook beangstigen...........

Tea 2018-09-12 11:40:41

Wat een woeste natuur, echt prachtig!