Naar Tofino

Canada, Tofino

Wij zouden twee dagen in Campbell River blijven maar Campbell kan ons eigenlijk niet echt boeien. Wij beslissen dus om vandaag al te verkassen naar Tofino. Nol en Sacha doen hetzelfde. Wij rijden achter elkaar aan maar na 5 kilometer ben ik ze al kwijt. Wij gaan verder onze gang, wij zullen ze vanavond wel weer treffen op de camping in Tofino. De dag begint met een prachtige warm zonnetje, maar snel komt er verandering in. Hoe verder wij de bergen intrekken om het eiland te doorkruisen hoe slechter het weer wordt. De weg wordt smaller en bochtig en slingert door de bergen als een achtbaan, dit alles met nog wat behoorlijk verkeer en ondertussen valt het regen met bakken uit de hemel. Het is een lange rit van 270km, wij hebben er allebei snel schoon genoeg van. Deze keer geen toeristisch stopje onderweg alleen een kort stopje om een kopje koffie te drinken, broodje te eten en zo snel mogelijk naar de camping. Onze camping Crystal Cove beach resort and RV park, waar wij twee nachten zullen verblijven, ziet er zeer verzorgd uit en ligt pal aan de oceaan. Helaas hebben de RV's, waar wij onder vallen, geen zeezicht maar wel een hele mooie stek onder prachtige oude bomen die onderdak bieden aan mooie vogels. Op de camping treffen wij inderdaad Nol en Sacha weer. Zij hebben pech gehad met de camper, een lekkage bij de radiator. Heel vervelend allemaal, gelukkig is het allemaal goed gekomen, maar het heeft ze veel tijd gekost. Om alle "misère" van de dag te verzachten schenken wij een glaasje in en met de bij elkaar geschraapte inhoud van beide koelkasten weet Jan een smakkelijke maaltijd te bereiden. Morgen gaan wij misschien walvissen spotten...