Een gedwongen rustdag

Frankrijk, Eguisheim

Vandaag moet ik een gedwongen rustdag nemen, mijn enkel werkt niet mee. Kayserberg moet Ik tot mijn spijt aan mijn neus voorbij laten gaan. Ik blijf op de camping zitten en maak af en toe een rondje op het terrein om stijfheid te voorkomen. Jan gaat naar het dorp om boodschappen te halen en komt voor de vaste deur te staan van de enige kruidenierswinkel en de enige bakkerszaak die het dorp rijk is, beide sluiten op dinsdag. Met lege handen komt hij echter niet thuis, hij heeft snel door dat brood ook bij de lokale theesalon en proviand bij de slager te verkrijgen zijn. Om mij op te vrolijken neemt hij allerlei versnaperingen mee, wat een schat. Een voordeel van het "camp PE ren" is dat je je plannen kan wijzigen. Onze oorspronkelijke schema zou ons leiden naar de Champagnestreek, wij wijken er van af. Op mijn vooruitgewerkte reisplan ziet er alles perfect uit, het is wel haalbaar maar factoren als vermoeidheid, weersomstandigheden en toestand van de wegen spelen in de praktijk een grotere rol. In dit deel van "La Douce France" zijn er minder autosnelwegen wat betekent dat wij grotendeels via de "routes nationales" moeten reizen waarop de snelheid tot 80 km per uur is gelimiteerd (op sommige delen ook wel 110) het schiet niet echt op waardoor de te overbruggen afstanden te groot worden. Wij besluiten om onze kampement woensdag naar Nancy te verplaatsen en vervolgens beginnen noordwaarts terug te reizen met een twee dagen stop in Luxembourg, het maakt de af te leggen afstanden acceptabel, welke bestemming wij kiezen maakt het qua weer niets uit, overal is regen voorspeld. Het reizen met z'n vieren gaat goed, natuurlijk zijn er altijd dingen die je verbazen of dat je zelf anders zou doen maar niets noemenswaardig, geen irritatie of frictie. Wij zijn niet continu met elkaar bezig, regelmatig trekken M en P zich even in hun camper terug en vice versa, een gezonde situatie. Wij zijn allebei verbaasd hoe snel onze "Gucci meisje" zich aan het camping leven heeft aangepast, zij gaat gelijk op onderzoek uit bij elke verblijfplaats en weet precies hoe alles werkt, geen onvertogen woord van haar kant. Nog steeds geen ooievaar gezien, het ooievaarspark in de nabijheid van de camping scoort erg laag op Tripadvisor, vier of vijf vogels waarvan één in een kooi, ik kan meer zien in Nederland langs de autoweg. Eigenlijk niet veel meer te vertellen over vandaag, morgen rijden wij naar Nancy.

Arnica kan je goed helpen Sylvain! Tabletjes en/of smeersel uit een tube. Te verkrijgen in de apotheek!

Tea 2019-10-02 01:33:22

Gelukkig zijn jullie allemaal flexibel, dan komt het wel goed. Nogmaals sterkte met je voet Sylvain. En straks een goede reis terug. Luxemburg is ook een leuke stad om te bezoeken.