Van Colleville-Sur-Mer naar Martragny

Frankrijk, Martragny

Vandaag geen kilometers vreten, wij verkassen naar een camping nog geen dertig kilometer verder. Wij verlaten de kust en kiezen om een aantal bezienswaardigheden te bezoeken inlands. Het eerste is het 17e -eeuws kasteel Balleroy, één van de vele kastelen die de regio rijk is. Helaas zijn wij te laat voor de ochtendbezichtiging en te vroeg voor de middag, wij drinken een kopje koffie met zicht op het kasteel en op de prachtige Franse tuinen. Wij kopen een kaartje om de rest van de tuinen te mogen bekijken, dat valt echter een beetje tegen, het is niks meer dan een groot park met keurig gemaaid gazon. Daarna rijden wij door dichtbegroeide bossen naar Cerisy la Fôret waar wij de abdij "Saint Vigor" bezoeken. Dit mooie statig 11e -eeuws bouwwerk waarvan de kerk nog steeds in gebruik is dwingt respect af bij de gedachte dat het al meer dan duizend jaar staat. Als stenen konden praten... Wij slaan onze camp op bij het kasteel van Martragny, net als de rest een uitstekende locatie om te verblijven. Onze kok, Jan, neemt vanavond vrij, wij eten in het restaurant van de camping.