Afscheid nemen van Frankrijk

Frankrijk, Nancy

Zonder pijn in het hart verlaten wij onze overnachtingsplaats in Nancy, tot nu toe de slechtste op onze reis. Als wij rondom zeven uur uit ons bedje kruipen is de temperatuur buiten gezakt tot 3 graden, binnenshuis is het ook koud. Natuurlijk hebben wij verwarming aan boord die wij af en toe aanzetten maar wanneer deze uitgaat koelt onze huisje op wielen binnen de kortste mogelijke tijd weer af, 's nachts gaat de kachel uiteraard uit. Wij rijden vandaag naar Luxembourg maar alvorens wij afscheid nemen van Frankrijk slaan wij typische Franse delicatessen op bij een lokale supermarkt, denk bijvoorbeeld aan rillette, cassoulet enzovoort. Vandaag voor de verandering geen regen maar een zwak zonnetje die niet krachtig genoeg is om de temperatuur op te krikken. Over onze verblijfplaats van vandaag niets anders dan lof, alles ziet er zeer verzorgd uit, veel groen, ruime plekken, super schone sanitaire faciliteiten, wat een contrast met gisteren. M en P zijn ons vandaag voorop gegaan, omdat zij vroeg op de plaats van bestemming aankwamen zijn zij gelijk naar Luxembourg stad vertrokken met het openbaar vervoer. Voor ons zit er niet in, ik kan nauwelijks lopen. Ik moet toegeven dat ik het "camper leven" zo langzamerhand zat ben, het weer, de kou en vooral het feit dat ik geen kant meer op kan spelen natuurlijk een belangrijke rol. Wij overwegen zelfs om eerder naar huis te gaan, een definitief besluit is nog niet genomen, gezien de situatie is voor ons de lol er van af. Vanmiddag zijn wij allebei aangeslagen als wij een naar bericht krijgen van een vriendin, ik zal er hier verder niet op ingaan. Mijn verslagen worden met de dag korter, er valt op het moment weinig te beleven. Een korte uitleg over de frequentie van publicatie van de verslagen, soms niets, soms twee op een dag, het heeft alleen te maken met de aanwezigheid en de kwaliteit van de beschikbare Wifi.

Last minute nieuws : in overleg met Maureen en Paschal hebben wij besloten om morgen naar Nederland terug te rijden en de camper twee dagen eerder in te leveren. Wij zullen zaterdagmiddag weer thuis zijn.

Heel jammer voor jullie. Goede reis terug gewenst!

Tea 2019-10-03 21:17:31

Ach, wat sneu nou. In ieder geval goeie reis terug. Veel liefs gewenst!

Ine 2019-10-04 01:21:20

Wat jammer nou toch. Goede reis terug.

Lidy 2019-10-04 08:52:47

Wat vervelend voor jullie. Wel begrip dat jullie eerder terugkomen. Dikke kus en knuffel van ons! 😚