Van Ommen naar Akkrum

Nederland, Akkrum

"We hit the road again”, de doel voor vandaag is niet bekend wij hebben namelijk niets besproken het maakt het wel een beetje spannend. Ons plan is richting Friesland af te reizen. Wij hebben in de campergids een leuke camperplaats in Giethoorn gezien dus dit wordt onze eerste bestemming. Wij kwamen, wij zagen en keerden rechtsom, de camping is klein en bomvol. Voordat wij onze reis voortzetten naar Terherne, waar de volgende camping van ons lijstje staat, bellen wij om te informeren of er nog plek is, niet dus, tenminste geen geschikte plaats voor campers. We besluiten om een gokje te wagen in Akkrum deze keer met succes, wij hebben een plek. In de loop van de middag loopt de camping helemaal vol. Plekken waar normaal 1 camper of caravan wordt geplaatst worden nu bezet door 3 campers, gouden tijd voor de campingbeheerder maar hutje mutje voor de gasten, iedereen vindt het blijkbaar goed en gezellig …. Zijn wij de enige die het toch een beetje te druk vinden?
Het is vandaag vrijdag, wij zijn nu 5 dagen onderweg, tijd om een tussentijdse balans op te maken van onze camper ervaring. Wij zijn eigenlijk heel ambivalent, aan de ene kant vinden wij het best leuk, het heeft absoluut zijn charme om zo met je huisje op pad te zijn, maar aan de andere kant zijn wij het beide eens dat wij eigenlijk geen “campeerders” zijn. De enorme drukte van dit Hemelvaartsweekend gezegend met prachtig weer heeft ongetwijfeld invloed op ons gevoel t.o.v het camperen, Ik denk dat we over een paar weken er weer heel anders tegenaan kijken.