De stad verkennen

Canada, Calgary

Alvorens wij onze verkeningstocht door de stad voortzetten maken wij flink gebruik van het ontbijtbuffet. Wij starten met een bezoek aan de Calgary tower, een hoge toren van 191m die een prachtig uitzicht biedt over de stad, de prairies in de omgeving en in de verte de Rocky mountains. Een stuk glazen vloer zorgt voor de nodige spanning en veel gegiechel bij de bezoekers. Daarna naar Prince's island park een heel mooi stuk groen in de stad aan de oevers van de Bow river. Wij hebben helaas nog steeds geen informatie gekregen van het camperverhuurbedrijf, in tegenstelling tot de andere "GoCanada" ganger's. Om 12.30uur wordt bij ons hotel de eerste groep opgehaald door Canadream (verhuurbedrijf). Op die tijd zitten wij dus ook pontifical te wachten om de chauffeur op de hoogte te brengen van onze gemis aan informatie. De kortste lijnen werken het best want een uur later is alles geregeld, wij ontvangen eindelijk onze envelop. 's Middags bezoeken wij een luxe shopping mall vol met luxe boetieken en vooral luxe prijzen. Wij keren later terug naar een ander gedeelte van het park waar het inmiddels druk geworden is met wandelaars, fietsers, rollerskaters en noem maar op. De zon schijnt rijkelijk op dit tafereel wat de boel nog gezelliger maakt. Dit alles verbetert enigzins, ons in eerste instantie niet zo positieve beeld van de stad. Vanavond eten wij weer bij de Chinees (je zou het bijna de nationale keuken van Canada noemen aangezien hier zoveel Chinezen wonen). Wij gaan niet laat naar bed want morgenochtend om 9uur worden wij opgehaald door Canadream waar wij onze "stadsbus" overhandigd zullen krijgen.